Hönsmamman

Alla inlägg under september 2012

Av MissJA - 21 september 2012 17:08

Snälla lilka bäbis kom ut till oss!! Mamma har så ont i hela ryggen åh jag kan lova att insidan på mammas mage är ett enda stort blåmärke.

Idag har magen varit spänd hela dagen! Jag vet inte ens vad sim gör ont om det är pga den spända livmodern, busig bäbis i magen, eller nåt annat. Men jag vet att jag snart lägger mig ner åh gråter en skvätt!!

Av MissJA - 21 september 2012 16:19

Gå in på denna facebooksida och gilla/dela!

Det som håller på att hända sveriges barn med en grav språkstörning är inte alls bra och vi alla behöver enas för att kämpa för deras rättighet, en skolform som fungerar.

http://www.facebook.com/RaddaHallsboskolanIUmea

Av MissJA - 21 september 2012 16:14

Med fräsch sallad, kokt potatis eller potatissallad.

Gott, sen är det 110% fredagsmyyyyys!!!

Av MissJA - 21 september 2012 16:12

Idag kom K hem från skolan och berättade att en till av deras fröknar skulle sluta. Först trodde jag att han menade något med den fröken som redan har slutat, men mycket riktigt i veckobrevet stod det att ännu en fantastisk pedagog lämnar hällsboskolan.

Jag blir så arg och ledsen, när SPSM sa att det inte skulle påverka våra barn, det är så fel. Visst jag kan mycket väl förstå att dessa fantastiska pedagoger inte stannar kvar. Det sista man vill är ju att ha en otrygg anställning i dagens samhälle. Undrar hur lång tid det dröjer innan det kommer en ersättare. Ersättaren för den lärare som slutade för ca 2 veckor sedan har inte börjat ännu och det är som jag förstått det inte färdigt när hon kommer att börja.

Mötet vi blev lovade på det förra föräldramötet är planerat till den 3/10. Åh i brevet som vi fick verkar det inte som om de lyssnade alls på när vi sa att vi ville att barnen åtminstone skulle få gå klart sina 10 år på hällsboskolan även om se nu kamske beslutar om nedläggning.

Av MissJA - 21 september 2012 10:53

När familjen hade klivit upp gick jag åh lade mig igen åh sov så skönt till kl 9.

Nu är jag ute åh rastar mig åh diddi lite utanför dörren i väntan på att lunchen ska bli klar. Grillad kyckling och pommes, mums. Bäst att passa på nu, sen är det nyttigare kost för mig. Sedan ska jag åh diddi sova åh m ska åka åh veckohandla.

Alla mina passa på nu kommer att leda till en längre viktresa tillbaks till min forna form men med 4 barn varav 2 st under 2 år gissar jag att det största problemet kommer vara att hinna med att äta.

Av MissJA - 21 september 2012 10:46

På vår cykelparkering precis utanför dörren. Praktiskt. Han kan leka där i säkert en timme med sina traktorer lastbilar åh spadar.

Han fick själv välja mössa. Pappa ryser åh kag tycker att det är roligt att han själv vet vad han tycker om.

Av MissJA - 21 september 2012 04:32

Jag vaknade av mig själv vid halv fyra. Innan dess hade jag sovit bra. Men nu kan jag inte somna om. Tankar kring k's skola maler i hjärnan. Det trots att jag beslutat mig för att inte grubbla så mycket på det just nu. Det finns andra grejer som jag vill lägga lite fokus på just nu, som att föda barn, åh lyckas vila utan mardrömmar på nätterna. Men det är inte lätt att sluta.

Nä nu känner jag mig lite tröttare igen. Dax att göra ett nytt försök.

Av MissJA - 20 september 2012 13:26

Orka inte skriva fotade istället

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards