Hönsmamman

Alla inlägg under september 2012

Av MissJA - 16 september 2012 17:34

Måste berätta om när jag var i tvättstugan. M hade startat de 3 första maskinerna åh jag skulle fortsätta. Det visade sig att han inte sorterat alls åh dessutom proppat maskinerna till bristningsgränsen. Sur över att allt han tvättat antagit lite grådassiga nyanser gick jag runt där inne åh muttrade. Ringde även hem åh skällde på honom, hur i hela friden kan man vara sååååå korkad, ser han inte ens skillnad på mörkt och ljust etc.

Efter ca 10 väldigt upprörda minuter insåg jag att jag gick runt åh lät lite som en uppretad kalle anka (fast jag var betydligt tystare) det fick mig att blrja skratta. Snacka om att gravidhormonerna gör humöret en aning vassare!! Tur att inget åtminstone bytte färg helt. Då hade det någ varit fullt ös på den väldigt gravida kalle anka personen i tvättstugan (jag).

Av MissJA - 16 september 2012 17:16

Jag orkar inte stå upp just nu!! Men så har jag åh V varit åh simmat i 2 timmar på förmiddagen. Sedan hade vi tvättstugan, åh under tiden vi tvättade höstade vi lite ute i trädgården. Åh så lagade jag gulashgryta till middag.

Diddi har blivit förkyld nu igen, åh har hållit på åh bråka med oss andra ett tag, nu har vi precis sett att han har feber, så nu har vi mer förståelse för hans usla humör.

Av MissJA - 15 september 2012 21:26

Jag gjorde nyss en spådom på skoj, minns att jag gjorde en innan jag fick V åxå. Jag minns inte om det stämde så bra då, men det var nåt att göra medan jag drack upp mitt hallonbladste.


The day you deliver, outside will be bright. Your baby will arrive in the late morning. After a labor lasting approximately 15 hours, your child, a girl, will be born. Your baby will weigh about 15 pounds, 1 ounces, and will be 17-1/2 inches long. This child will have medium blue eyes and curly brown hair.

Här kan du åxå göra denna spådom

http://www.pregnancyandbaby.com/tools/articles/938287/madame-zaritska-predicts-your-birth-experience

Av MissJA - 15 september 2012 19:47

Lite kladdkaka, diddi åh V hjälptes åt att baka åh sedan slicka skålen.

Av MissJA - 15 september 2012 18:31

Jag har en räkning som jag har noll och ingen lust att betala, restskatten!!! De pengarna skulle jag behöva till annat. Som barnens födelsedagar och julklappar. Så jag hoppas att just min räkningblir vald.

Håll gärna en liten tumme för mig ;)

Av MissJA - 15 september 2012 18:17

Vi har ju just nu ett försök där vi testar några recept ur ICAs billiga veckan varge vecka. Det ihop med en bra middagsplanering har faktiskt sänkt vår matkostnad. Åh det är ju alltid trevligt. Ikväll testade vi detta, enkelt snabbt och gott. Men vi behövde mer än 900 g kycklingfilé till vår familj. Då blir det några av oss som får äta det till lunch imorgon åxå. http://www.ica.se/Recept/kyckling-med-ris-och-broccoli-715415/

Av MissJA - 15 september 2012 18:12

96,1% av graviditeten har passerat


Jag är i graviditetsvecka 39 (38+2)


Jag är i graviditetsmånad 10


Jag är i trimeter 3Jag har 11 dagar kvar till BF. Det innebär att inom 32 dagar har lillan blivit vräkt från livmodern.
Av MissJA - 15 september 2012 11:56

Igår städade M ingenting nere. Resultatet av det är att vi måste städa hela bostaden idag. M är sur som vanligt när det vankas städning. Han tycker att man inte behöver göra så noga. Resultatet av en slarvstädning är att det blir mer jobb helgen efter åh eftersom han slarvade förra veckoslutet är det mer att göra denna vecka.

Idag ska vi bädda rent alla sängar dammtorka osv. Sedan imorgon ska vi tvätta all tvätt i tvättstugan. Så vi avslutar veckan rent och får en ren inledning på nästa vecka. Det gillar vi alla, det är bara att göra jobbet som vissa av oss är mindre lyckliga över...

När föräldraledigheten är över skulle jag gärna anlita städhjälp hemma 1-2 gånger i månaden. Hoppas vi kan göra det då..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards