Hönsmamman

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2012

Kanske får ta åh bli en elefant

Av MissJA - 24 augusti 2012 23:08

Jag har insett att det helt ärligt inte finns en lugn vecka i kalendern kvar detta år. Alla veckor finns det något måste. Så jag kan inte hitta en idealisk dag i närheten av mitt bf datum att föda på. Sedan så är det ju så att K nu väntar på en kallelse för att operera sin stortå. (nej, det blev inte idag). Åh sen så vet jag inte när nästa möte om hällsboskolans eventuella nedläggning kommer att äga rum. Innan det mötet hinner jag inte. Det är så mycket att engagera sig i, att det inte finns tid med en förlossning eller att ta hand om ett nyfött barn heller. Sedan så hoppas jag att k's tå ska få bli fixad före. För jag kan ju inte missa hans operation för att jag håller på att föda hans tredje syskon. Sedan så måste vi bli färdiga här hemma, med vår omstrukturering innan jag kan föda. Så är det bara.

Utöver detta så är det all vardagsstress, vilket i och för sig kan vara till min fördel just nu. För så länge jag är riktigt uppstressad så är det svårt för kroppen att få igång en förlossning. Jag vet att man i detta landsting får gå över tiden i 3 veckor, sedan startar de igång förlossningen. Så jag måste försöka att hitta en lucka i kalendern för en evenutell igångsättning någonstans mellan den 15-20 oktober. Men då har mötet förmodligen ägt rum åh beslutet kanske redan kommit om hällsboskolans framtid, åh jag kan ju bara be en bön att k's stortå är åtgärdad då. Dessutom om jag stressar på med att hitta födelsedagspresenter till k innan mitten av oktober kanske jag har tid att åka på min egna igångsättning. Annars får jag försöka bli en elefant.

Nä nu måste kag skynda mig att somna så att jag hinner sova lite innan det är helg. Med alla barnen ensam i helgen så har jag inte tid att vila. Vi ska försöka hitta på roliga saker hela helgen. Hoppas bara att vädret inte sviker oss.

 
 
Ingen bild

jimya

25 augusti 2012 03:50

ja det är inte så lätt att hinna med allt alla gånger som högravid mamma
När min lilla Sara kom för en månad sen så har det mesta ju ordnat sig av sig själv gudskelov ;-P
Ps det är kul att följa din och andra snarts nyblivna mammors blogg

MissJA

25 augusti 2012 08:37

Hej, nä det är inte så lätt, men man måste försöka. Sedan när bäbisen väl har kommit så är det så mycket som är mysigt samtidigt som man får tillbaks sin gamla kropp. Allt sånt underlättar mycket. Mys massor med din lilla sara, snart är hon så stor att det knappt finns någon mystid kvar.

Kul att du gillar bloggen, jag har åxå i perioder läst bloggar med gravida/ nyblivna föräldrar. Det är spännande att vänta på deras bäbis åxå.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MissJA - 17 september 2017 22:45

Måste erkänna, jag är medlem här! En större klant, olycksalig individ är rätt sällsynt (de råkar ofta förolyckas i förtid..) M kallar mig för porslinsdocka (å då associerar jag det med en jättegammal porslinsdocka som mamma å pappa hade i sitt sovrum...

Av MissJA - 31 juli 2017 19:35

Inte den bästa sommaren... Först bröt jag foten. Å barnen drabbades av feber. K blev så dålig att han blev inlagd. Sen blev jag åxå sjuk. Nu är jag inne på åttonde dagen med rejäla febertoppar. Men på vårdcentralen kunde de inte hitta några fel på m...

Av MissJA - 21 juni 2017 11:25

     Det var helt overkligt morgonen för slutbesiktningen. Jag stod i köket och packade allt från skafferiet i påsar. Då visste vi ju inte om vi skulle få lov att flytta in eller om vi skulle få återvända tillbaka till vårt mellanboende i väntan på...

Av MissJA - 13 juni 2017 22:15

            Jag höll på att fixa med inredningen i barnens garderober. Skulle "bara" hämta två hyllplan till och ger mig snabbt och lätt nerför trappen när jag kommer längst ner i trappen ser jag hyllplanen de är nästan framför mig då jag snubb...

Av MissJA - 12 april 2017 17:45

Jag ska byta jobb, från den skola jag arbetar på nu till en som ligger mycket närmare vårt nya hus. Arbetsuppgifterna kommer även dom att skilja sig lite från de jag har haft tidigare. Det kommer nog att bli bra. Men under de knappt tre veckor som ha...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards