Hönsmamman

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2012

Stressig förmiddag

Av MissJA - 20 augusti 2012 12:42

Tja det finns inget bättre sätt att beskriva den förmiddag som passerat. Efter massa stress åh så för att lyckas skriva ut de dokument som jag behövde till morgonens uppdrag, så fick jag och v springa till bilen. (fick då problem med den främre fogen). Men som tur var han vi i tid till uppropet. Det var en spänd men glad V som hängde upp skolväskan på sin nya krok och gick in i klassrummet. Efter en liten stund kunde jag lämna henne och åka till mina föräldrar som skrivit ut de dokument jag så desperat ville få utskrivna. På vägen dit skulle jag bara snabbtanka bilen lite åh köpa polly så att jag kunde sockerkicka mig genom förmiddagen. Men två av 4 pumpar var avstängda på statoil!! På den enda pump jag kunde ha tankar stod det en bil som inte bara tankade, gick in åh betalade utan sedan öppnade bagaget och plockade fram flaskor för att fylla på diverse behållare inder huven.

Det blev bara polly till mig, ingen bensin, hade inte den lyxiga tiden att vänta. Så jag paniktankade istället på väg till mötet med folkbladet.

Mötet gick bra, vi blev tillslut 3 mammor och vi fick mycket sagt. Jag lämnade brevet som jag skrivit till olika politiker samt en utskrift på den lag som våra barn är antagna genom. Fotografen fick ingen bild på något barn, men fotade oss mammor.

Nu har jag precis svalt lunchen som jag handlat på väg hem, el wrappo från mc donalds. Mums!! Åh så snart jag skrivit färdigt ska jag gå åh testa vår nya skrivare.

Ser inte alls fram emot kvällens möte. Mår lätt illa bara vid tanken. Men, det är bara att genomllida i bästa kämparstil.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MissJA - 17 september 2017 22:45

Måste erkänna, jag är medlem här! En större klant, olycksalig individ är rätt sällsynt (de råkar ofta förolyckas i förtid..) M kallar mig för porslinsdocka (å då associerar jag det med en jättegammal porslinsdocka som mamma å pappa hade i sitt sovrum...

Av MissJA - 31 juli 2017 19:35

Inte den bästa sommaren... Först bröt jag foten. Å barnen drabbades av feber. K blev så dålig att han blev inlagd. Sen blev jag åxå sjuk. Nu är jag inne på åttonde dagen med rejäla febertoppar. Men på vårdcentralen kunde de inte hitta några fel på m...

Av MissJA - 21 juni 2017 11:25

     Det var helt overkligt morgonen för slutbesiktningen. Jag stod i köket och packade allt från skafferiet i påsar. Då visste vi ju inte om vi skulle få lov att flytta in eller om vi skulle få återvända tillbaka till vårt mellanboende i väntan på...

Av MissJA - 13 juni 2017 22:15

            Jag höll på att fixa med inredningen i barnens garderober. Skulle "bara" hämta två hyllplan till och ger mig snabbt och lätt nerför trappen när jag kommer längst ner i trappen ser jag hyllplanen de är nästan framför mig då jag snubb...

Av MissJA - 12 april 2017 17:45

Jag ska byta jobb, från den skola jag arbetar på nu till en som ligger mycket närmare vårt nya hus. Arbetsuppgifterna kommer även dom att skilja sig lite från de jag har haft tidigare. Det kommer nog att bli bra. Men under de knappt tre veckor som ha...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards