Hönsmamman

Direktlänk till inlägg 9 mars 2013

Lördagskväll åh tankar kring föräldraskap och alkohol

Av MissJA - 9 mars 2013 21:41

Melodifestivalkarusellen är snart över, phu...

Som vanligt med en blandad kompott mys, syskonkärlek, tjaft åh kvällsgott.

Nu är det strax dax att natta alla. Omröstningen får de se i sängen.

Förresten, jag har tänkt på det många gånger. Hur jag utan att göra ett aktivt val, mer eller mindre valt bort alkohol. Jag ser inget positivt med ett glas alkohol vare sig det är vin eller någon läcker drink. Det tilltalar mig inte. Dessutom, vill jag kunna köra bil om något barn måste på akuten eller liknande. Inte heller gillar jag tanken på att lukta alkohol och ta hand om barnen. Alkohol åh barn hör inte ihop.

Jag dömer inte de som tycker det är ok att ta sig något glas vin/ dricka någon öl med barnen hemma. MEN, de som väljer att festa till det när barnen är små åh fyller år. Det är inte ok, men i vissa kretsar händer det. Jag ryser åt det osmakliga i det.

Mina tankar åh känslor omkring alkohol och sedan mitt val grundar sig nog i födelsen av min första son. När man får ett unikt barn som man vet kan behöva sjukhusvård med kort varsel. Känns det lite mera fel att dricka alkohol, gå på krogen åh vara onykter. Tänk OM han skulle bli dålig just då åh jag skulle få lov att åka till honom på sjukhuset onykter jag skulle skämmas till döds. Men, ärligt, det är ju inte bra med alkohol ändå, så jag missar inget. Roligt kan man ha utan alkohol likaväl som med :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MissJA - 17 september 2017 22:45

Måste erkänna, jag är medlem här! En större klant, olycksalig individ är rätt sällsynt (de råkar ofta förolyckas i förtid..) M kallar mig för porslinsdocka (å då associerar jag det med en jättegammal porslinsdocka som mamma å pappa hade i sitt sovrum...

Av MissJA - 31 juli 2017 19:35

Inte den bästa sommaren... Först bröt jag foten. Å barnen drabbades av feber. K blev så dålig att han blev inlagd. Sen blev jag åxå sjuk. Nu är jag inne på åttonde dagen med rejäla febertoppar. Men på vårdcentralen kunde de inte hitta några fel på m...

Av MissJA - 21 juni 2017 11:25

     Det var helt overkligt morgonen för slutbesiktningen. Jag stod i köket och packade allt från skafferiet i påsar. Då visste vi ju inte om vi skulle få lov att flytta in eller om vi skulle få återvända tillbaka till vårt mellanboende i väntan på...

Av MissJA - 13 juni 2017 22:15

            Jag höll på att fixa med inredningen i barnens garderober. Skulle "bara" hämta två hyllplan till och ger mig snabbt och lätt nerför trappen när jag kommer längst ner i trappen ser jag hyllplanen de är nästan framför mig då jag snubb...

Av MissJA - 12 april 2017 17:45

Jag ska byta jobb, från den skola jag arbetar på nu till en som ligger mycket närmare vårt nya hus. Arbetsuppgifterna kommer även dom att skilja sig lite från de jag har haft tidigare. Det kommer nog att bli bra. Men under de knappt tre veckor som ha...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards