Hönsmamman

Alla inlägg den 4 mars 2013

Av MissJA - 4 mars 2013 22:13

K är kvar på sjukhuset och ska inhalera ett pr gånger i natt. Han har lungkatarr, något som kan vara orsakat av rs-virus.

Det fick min orosfaktor att skjuta i höjden. Lilla miiimii!! Rs är ju farligt tänk om hon får rs!! Jag riktigt såg små rs- monster i diddis snor och hosta. Men så landade jag i tanken är det så, då är det ju så. Hon är ju frisk nu, det är det som räknas. Blir hon det minsta dålig kommer jag åka för att kolla henne.

Nä nu sover alla hos oss, åh det tänker jag åxå göra.

Sov gott

Av MissJA - 4 mars 2013 13:24

Att det ska bli så konstigt hemma när några är på sjukhuset! Lite som om favoritmöbeln plötsligt försvunnit.

Konstigt egentligen, det är ju inte alls så när det är vanlig dag då både jobb och skola kräver sina medlemmar. Men vetakapen att några befinner sig på sjukhuset gör allt konstigt bara. En tomhet, jag tycker det tar kraft. Jag oroar mig. Känner mig otillräcklig. Jag försöker ge de barn som är hemma en bra dag. De får inte komma hem idag, så vi blir "ensamma" hemma ikväll. Men det är precis så det känns.

Just nu bakar V chokladbollar åh diddi sover. Miiimii släpper bröstet och ger ifrån sig ett högt glädjetjut. Sötnöten!!

Nä nu ska jag fortsätta förtränga oro och tomhet med alla måsten i hemmet.

Av MissJA - 4 mars 2013 08:18

Lille killen hade SVÅRT atr andas så han fick åka in på akuten imorse (läs inatt). Trots 3 inhaleringar var det bara marginellt bättre! Så nu är han inlagd och isolerad. Han har även fått antibiotika för halsen. Det borde ju även bita på den höga envisa febern.

Synd om honom att få sportlovet förstört!! Inte minst när man tänker på att jullovet åxå blev förstört med den där jädra epilepsin. Han är så himla otursförföljd :'(

Nu sitter jag här hemma, tomt i kylskåpet, massa städning att göra, tvätt att tvätta med mera. Men även 3 trollungar hemma. En som trots 38,1 leker som aldrig förr - diddi, en som myser åh äter kall pizza sedan igår - v åh så en som sover precis som törnrosa - miiiimii.

Dax att slå på perkulatorn, kaffe lär behövas efter 2 skitkassa nätter. Roligt med rix morgonzoo :)

Av MissJA - 4 mars 2013 05:27

Så åkte k åh m till akuten snart 2 dygn med en feber som inte vill ner under 39 åh så falsk krupp på det!! Stackars liten :'(

Det känns bra att vi åkte hem från svärföräldrarna trots att det kändes tråkigt att lämna igår. K sa flera gånger efter vi kommit hem "hemma bäst".

Jag vet egentligen inte vad f-n jag för vaken. Jag borde ju stupa i sängen. Efter att ha varit vaken lite här och där men nästan helt vaken sedan kl03.

Men här sitter jag och samlar tankarna. Får väl bli kaffe på någon timme, hoppas lite på kallt väder så vi kan vara inne åh mysa. Fast blir vädret bra kan man ju ta en skön promenad med diddi, miiimii åh V. Kanske åka lite pulka beroende på hur diddi mår. Men V vill garanterat göra något skoj. Hon var sååå sur åh rastlös hela dagen igår. Hon sysselsatte sig åh oss med att bråka om allt och inget, suckelisuck!

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards