Hönsmamman

Alla inlägg den 25 mars 2013

Av MissJA - 25 mars 2013 21:37

Detta är en lånad bild... Önskar att jag gett mina barn nyttigare våffeltillbehör. Så gott detta ser ut!!

Av MissJA - 25 mars 2013 21:34

Solig åh skön inleddes veckan..

Vi var nere på stan en sväng, jag köpte nya skor åh så kollade vi upp lite andra grejer. Lunchen blev från subway, men jisses, jag köpte en sallad åh det var inte mycket mat det!! 145kcal - knappast värt att kallas lunch knappt ett mellis! Men jag ökade det med salladsost åh 2 st hårdbröd så vips blev det bättre. Men inte trodde jag att salladen skulle vara så liten!

Jag följde barnen till lilla coop så fick de gå in åh köpa en sylt till våffelmiddagen. Jag bad dem visa mig hur man skulle göra. Åh det gick bra. Men de bad mig komma in åh hjälpa dem med att hitta sylten på hyllorna. De hade frågat ett biträde om var sylten fanns men biträdet hade inte ens svarat dem, dåligt kan jag tycka.

Middag blev våfflor, barnen åt med god aptit. Något som de även har ägnat förvånadsvärt mycket energi åt i eftermiddag är syskontjafs. Åhhhh vad jag kan bli less!! Tillslut hotade jag med att göra bönsallad med fisk till istället för frasiga våfflor med onyttiga tillbehör. Tyvärr funkade inget. Det var en riktig tjafsdag! Inte undra på att det bryter ut krig ibland. Israel åh palestinakonlikten känns ibland som en pågående maktkamp mellan syskon. (Det var väl lite väl tuffa jämförelser men när man märker hur svårt der kan vara att ställa till med bråk känns uppkomsten av krig mer förståeliga).

Magövningar, yinyoga åh en 45 min pw är även det gjort. Åh som vanligt når jag inte upp till mitt kalorimål på shape up!! Tänk att det ska vara så svårt att få i sig rillräckligt mycket mat! Jag är fasen mätt jämt åh ändå fattas det typ en hel måltid på mitt kcal intag PER dag!!

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards