Hönsmamman

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av MissJA - 5 mars 2013 22:57

K fick komma hem på eftermiddagen, han hade med sig en ny medicin, en inhalationsspray. Han hae fortfarande en temp över 39 grader :/

Diddi har varit feberfri nästan hela dagen utom en febertopp innan lunchen. Vi var ute en stund på kvällen. Efter det hostade han tills han kräktes massa slem åh efter det har han inte hostat nåt :)

V har målat en mugg, åh skottat snö tillsammans med mig och även lekt med sin kompis R.

Mitt te från tefrossa kom åh jag smakade en kopp från varje. Sjukt gott. Det tyckte diddi åxå som ville ha meeee Tee hela tiden. Åh så ville han ha Pajjjj men det var egentligen kladdkaka.

Miiimiii blev 5 månader i eftermiddag, åh firade dagen med ett bad i diskbaljan åh så börjar hon bli förkyld :( men ännu så rosslar hon bara annars är hon sitt vanliga jag (snälla säg att det inte blir värre än så).

Tänte bara såhär i slutet på detta inlägg berätta varför jag inte oroar mig för att de 3 äldsta ska få RS-viruset, åh oroar mig massvis om esmee skulle få det. Det är nämligen så att rs-viruset är som en vanlig förkylning för de flesta. Men bäbisar kan bli JÄTTEDÅLIGA! Så att de behöver sjukhusvård, endel behöver tom. respirator tills den värsta tiden har gått. Så som ni förstår är det något en familj med en bäbis lätt kan oroa sig över...
http://www.1177.se/Vasterbotten/Fakta-och-rad/Sjukdomar/RS-virus-hos-barn/

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards