Hönsmamman

Alla inlägg den 10 mars 2013

Av MissJA - 10 mars 2013 20:14

Tidig morgon, fullt upp hela dagen. Åh sedan till kvällen när de små umgås med john blund somnar även föräldern snart.

Trots tidiga kvällar befinner sig påsarna permanenta under ögonen.

Trots att man städar, diskar, tvättar å lagar mat 365 dagar om året är det sällan det inte finns prylar på villovägar, magar att mätta, disk att diska åh smutsiga kläder i tvättkorgen.

Åh på tal om trots, trotsperioderna ger gråa hår på föräldrarna....

Man fostrar, löser problem, tröstar, torkar snoriga näsor och hjälper till med toalettbehov.

Listan på arbetsuppgifter kan göras lång.. Allt på grund av att man delade sin kärlek med någon annan...

Slitigt kan tyckas, men när ens barn kommer åh kramas hårt. Säger "mamma" eller "pappa" jag älskar dig. Då är allt mödan värt.

Av MissJA - 10 mars 2013 08:41

Så vad tycker ni?

Min mamma jublade över segraren. Jag känner för honom, hans lycka. Han hade verkligen gjort en härlig resa, via andra chansen åh ändå kamma in vinsten.

Men, min lilla V åh många andra håller inte med. Alla de som ville annorlunda (Yohio vann ju den svenska omröstningen) de som hejat på Yohio blev mindre lyckliga. V var rosenrasande under den europeiska omröstningen. Hon tyckte sååå synd om Yohio
"stackars Yohio, han är säkert jätteledsen nu"
"dumma dom som inte pratar svenska, dom röstar ju FEL!"
"dom borde ringa till mig, för jag skulle ge Yohio hundratusen poäng åh de andra noll sådetså!!"

Är bara ett axplock av de kommentarer som V yttrade under omröstningen. När han fick supermycket poäng av svenska folket skn hon upp, trodde han vann men när det stod klart att han snubblade på målsnöret åh blev 2:a så grät hon.

Men en sak är klar, snart kommer vi förmodligen att tvingas lyssna på yohio typ jämt när hon är hemma. Hon ska nämligen köpa skivan när den släpps den 27/3...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards