Hönsmamman

Alla inlägg den 23 mars 2013

Av MissJA - 23 mars 2013 11:54

Nu sväljer jag sista tuggan av min lunch. Kebabspett å sallad, miiimii ammar lite trött i sömnen påklädd dör vagnvila.
Bullarna står utbakade på köksbordet på sin sista långa jäsning. Det ser ut som faaan på diskbänken. Men det får det göra.
Jag ska ut åh gå under bulljäsningen medan lillan sover sin skönhetssömn, det har hon längtat efter i ca 45 minuter. Åh det har stressat på mig. Därför lämnar jag disken åh beger mig ut i solskenet på en pw.

Love it!!

Av MissJA - 23 mars 2013 08:03

Jag trodde aldrig att mitt liv skulle bli som det har blivit. Åh tur är väl det. När jag gick på gymnasiet hade jag bestämt mig för att jag skulle bli domare. Jag ville bo i Paris, typ, åh jag skulle inte ha några barn. Med andra ord skulle jag varit rätt besviken på mitt öde om jag då vetat om att jag skulle fortsätta bo i min hemstad. Ha ett jobb inom vården åh 4 barn som 30-åring.


Men livet blir inte alltid som man tänkt sig. Åh det är jag glad över. Jag tror nämligen inte att jag skulle varit gladare om jag levt min gymnasiedröm idag. Mina barn å M förgyller mitt liv!! Visst det är jobbigt ibland, men det är livet nog för de flesta.


Men vägen hit har inte varit rak. Åh nej. Den har varit så orak att jag faktiskt skulle kunna påstå att resan från gymnasiets jag till dagens jag har varit farligt orak (i brist på lämpligare ord).


Men det har varit och nu är jag här. Jag bor på ett ställe jag trivs med, jag har 4 underbara barn åh är väldigt kär i min klippa till sambo. Livet på en pinne helt enkelt. Visst ibland är barnen gratis åh ibland är m gratis åh vissa dagar även jag (pms-häxan är nog alltid gratis). Men trots sådana stunder då det är så är det så skönt att kunna få ge så mycket kärlek, åh få det mångfalt tillbaka.


Jag ser fram emot framtiden och vad den har att erbjuda. Åtminstone tills barnen blir tonåringar åh de stora bekymren tar vid (åtminstone det som många som har vuxna barn säger små barn små bekymmer stora barn större bekymmer..


Hur som helst lär vi inte behöva vara rastlösa och sysslolösa. Med så många barn är det sällan tråkigt. Visst mycket att göra åh kanske inte alltid roliga sysslor (städa, tvätta åh sånt är ju sällan jättekul) men vi behöver aldrig undra vad vi ska hitta på. Inte åtminstone på typ 18 år. Efter det kan det ju bli lite lugnare. Åh då har vi tid över för att bege oss ut på de där resorna vi inte kunde/ ville göra med en flock små barn.


Nä det var nog filosofiska tankar från mig denna morgon.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards