Hönsmamman

Alla inlägg den 13 mars 2013

:)

Av MissJA - 13 mars 2013 21:09

Av MissJA - 13 mars 2013 20:29

Barnen sover, golvet är skurat. Åh jag trots att jag kämpat har inte lyckats nå mitt kcal mål med shape-up ännu en dag.. (En app där att hålla koll på kalorier in och ut, åh att man får i sig rätt sammansatt kost). Men det är inte enkelt att hinna få i sig allt jag gör av med dagar som denna då jag knappt har tid att sitta ner för att äta.

Jag äter typ så att jag mår illa varjw mål, ändå ligger jag ca 400 kcal UNDER det jag borde fått i mig. Men nu ger jag upp. Igår kämpade jag mig nästan till bristningsgränsen åh magen ogillade behandlingen när jag skulle sova. Man sover sällan bra på proppfull mage... Hmmm vet inte hur jag kan göra detta annorlunda. Får nog promenera förbi en riktig våg imorgon åh se vad jag faktiskt väger. Förhoppningsvis mindre än jag själv bedömer. Då kanske jag slipper äta så extremt mycket åh ändå känna besvikelsen över att inte komma upp i min kvot.

Av MissJA - 13 mars 2013 17:36

M jobbar ju som sagt var från morgon till natt. K hade en tid på habben (när jag började på detta inlägg satt vi i väntrummet).

Men jag har hunnit :) både träna, ta en 6 km pw, fixa middag åh mellis, städa osv. Innan kl 13:00 Med andra ord kan jag typ säga att jag endast haft tid att sitta under måltiderna, då miiimii även fått amma.

K ska få botox igen i armen innan sommaren, åh det blir ju bra för då får hans arm och hand fortsätta vara bra och kanske till och med bli ännu bättre. (K får botox för sin spasticitet i vänster arm och hand.)

Nu efter att vi alla kom hem så har vi lekt ute, medan jag ringde lite viktiga samtal. Sedan har vi ätit blodpudding till middag. Fantastisk mat. Färdig på 5 minuter åh barnen gillar det.

Nu snart är det dax för sista 2 intensiva timmarna före läggdax åh efter det lär jag åxå somna.

Av MissJA - 13 mars 2013 01:53

Esmee har börjat med en mindre trevlig grej. Hon vaknar någon gång mitt i natten åh bara måste vara vaken i ungefär en timme innan hon kan somna om. Under den timmen ska det ätas, busas och mysas. Åh eftersom jag alltid känner attt jag måste kissa blir det naturligt att vi går upp en stund, jag byter blöjan på henne åxå.

Jag hade tänkt blogga igår kväll. Men jag slocknade som ett utblåst ljus strax efter kl 21. Så det blev inget av. Men ibland ärmdet bara helt fantastiskt att få somna så. Idag, blir det full rulle hela långa dagen. M börjar jobba 07 åh slutar 22:30!! Fy fasen vad jag kommer hinna sakna honom! Fattar inte hur par där ena parten jobbar borta längre perioder i sträck fixar tiden isär. K har en tid på habben mitt i dagen så diddi måste vila tidigt. Men med p l a n e r i n g så blir det nog bra. Nä, det blir nog bättre med en utvilad mamma åxå, miiimii sover nu igen så det ska jag åxå göra.

Förresten innan klockan var 18 igår så hade jag hunnit ikapp den försvunna timmen. Men det är inte skoj med sådana dagar, dåndet känns som om man är 60 minuter försenad till allt!

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards