Hönsmamman

Alla inlägg den 30 december 2013

Av MissJA - 30 december 2013 22:36

Vi skulle ha firat in det nya året imorgon med gamla granngänget. Men pga bla. V som idag haft feber å kräkts så blir det inte så. V kräks lätt vid feber så vi vet inte om det är magsjuka eller bara febern/förkylningen som orsakade kräkningarna.

Så när vi hade insett att pga. Inte riskera smitta andra med våra basilusker så ställde vi in. Jag åkte å handlade till oss (vår kyl var farligt tom). Nu har vi lite gott till nyår, varsin bingolott å läsk att skåla med imorgon. Å förhoppningsvis får vi alla avnjuta maten å spela bingo (eller tråka på surfplattor/iphone) tillsammans. Dock kommer vi att sakna den trevliga gemenskap vi kunde haft om allas magar var i gott skick. (Även en granne är dålig).

När jag var i stallet tidigare idag å njöt av årets sista ridtur (troligast), så tänkte jag på hur galet vårt samhälle är. Varje år slutar med å inleds med en helt galen shoppinghysteri. Först tävlas det i mest julklappar å folk handlar så att deras konton brinner å bankkorten får blödande skavsår. Sen kommer rean, å då MÅSTE man ju åxå shoppa, ju mer desto bättre. Sen kommer nyår, å då måste alla bränna djupare hål i ekonomin med raketer, dyr mat, nyårskläder osv!!

Jag bara undrar, varför är det så?? Det är ju helt sjukt. Fördela shoppingen över året. Ge varandra kärlek - tid. Gör nåt roligt tillsammans. varför måste vi visa varandra att vi har ett värde igenom att shoppa. Slit å släng. Fuck miljön!
Satsa på hållbarhet istället.

Well, well jag kanske inte ska säga så mycket. Jag är ingen miljöaktivist. Men jag försöker att tänka innan jag handlar. Pengar är ju investerad tid. Visst jag handlade åxå idag. Men jag handlade typ samma som en veckohandling. Som nyårsfix blev det en bukett tulpaner, ett 2-pack marschaller å en vas (men vi har bara 1 vas så det var inte onödigt att köpa den). Men holy crap! Det var helt hysteriskt på ica maxi. Är så glad att handlingen gick rätt bra ändå. (Åkte iväg ensam, lyssnade på en bra ljudbok å betade av varor från listan i lugn å ro.)

Å sist men inte minst en bild på vår tomtearme (det som är kvar av den efter Esmees gallring) de vinkade adjö för detta år.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards