Hönsmamman

Alla inlägg den 23 december 2013

Av MissJA - 23 december 2013 19:42

I år testade vi att göra denna nya favorit. Kolapopcorn. Det
Smakar lite som en blandning av sockervadd, popcorn å brända mandlar. Det luktar nöjesfält.

Recept:
30g smör
1,5dl socker
1,5dl ljus sirap
10dl popcorn

Man blandar allt utom popcornen å puttrar det i ca 15 minuter. Kolan är färdig när man kan göra ett kulprov. Blanda sen i popcornen tills alla popcorn fått kolasmet runt om. Fördela på en plåt tills det stelnat. Bryt i lagom stora mumsbitar.

Av MissJA - 23 december 2013 16:25

Vi hann. Ett tag stressade jag så jag mådde illa. Men jag hann, lilla e å jag åkte bussen vi planerat. Det gick bra. Jag hann till och med läsa rätt mycket ur min bok, det var ett tag sen jag kunnat läsa mer än någon sida. Sa jag att jag inte har mycket tid för vila?

Nu är vi i bilen på väg sista biten till svärföräldrarna. Naturligtvis glömdes lite saker hemma. K's julbyxor som låg i torktumlaren när jag åkte å vällingflaskorna som höll på att diskas i diskmaskinen. M som skulle packa det glömde bort de. Men nu har vi köpt nya vällingflaskor å k får klara sig utan sina jeans, det hjälps inte.



Esmee gillar att åka buss, å sen fikade vi detta goda, vackra äpple som dessutom var ekologiskt


Nu börjar vår jul för i år. Å eftersom jag inte vet om jag kommer blogga mer idag/ eller imorgon så passar jag å min stora familj nu på att:

[Bild]

[Bild]

Hoppas ni får en fin juletid med nära å kära. Eller att ni hinner med att mysa lite mitt i all stress.

Julkramar från baksätet

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards