Hönsmamman

Alla inlägg den 14 december 2013

Av MissJA - 14 december 2013 14:18

Idag ska vi äta av julbordets varmrätter tillsammans med mormor å morfar. Så idag har jag gjort saffransglacerade revbensspjäll som Ernst gjorde på TV i torsdags. Å sen köttbullar rullade av M. Jag har åxå testat mig på att göra saffranskokta päron. Å vad de är vackra! De påminner om älvfrukt, du vet sån frukt som man tar en tugga så lyser det ur munnen å så får man typ evigt liv. Magiska päron alltså ;)



En annan upptakt ingör julen var när vi medan miiiimiii sov på förmiddagen så pyntade vi granen. I år med en belysning jag önskat mig. Å så hoppade vi över 1/3 av alla julgranskulor så i år kör vi röda å guldfärgade. De silvriga får vila 2013.



I skrivandets stund sitter vi i bilen på väg till mina föräldrar å stallet. (Två flugor i en smäll). Med oss har vi även V's födelsedagstårta. Den bakade vi igår kväll. Hon ska på ett kalas imorgon å därför ska vi njuta av tårta redan idag.

Hennes tårta är gjord på chokladbotten med tuttifruttiigrådde å polkafluff å täckt med marsipan. Jag å V kallar tårtan för TuttiChokoPolka-tårta :D det ska bli spännande att känna smakerna i tårtan. Vi testade allt igår men det blir ju inte samma som att faktiskt äta en bit av den färdiga tårtan. Tänk imorgon, är det 8 år sedan hon föddes min fina lillla ordentliga Vilda!

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards