Hönsmamman

Alla inlägg den 28 december 2013

Av MissJA - 28 december 2013 22:45

Hela dagen har jag haft en förhoppning om att få sitta ner en stund. Å kanske hinna läsa lite ur min bok. Men tiden har inte lixom räckt till det. Nu är klockan snart söndag å ännu har jag inte hunnit sitta mer än kanske 5 minuter. Å till det ska jag säga att jag fortfarande håller på att natta. Ett projekt jag inledde med diddi kl 19:45, å nu är det miiimii som håller på att nattas. Sen är det bara massa annat kvar. Hänga tvätt osv.

Sen verkar diddi ha kommit in i en "kul" period med nattskräck. Nu börjar han om att skrika för femtioelfte gången. Så dax att gå upp igen.

Av MissJA - 28 december 2013 20:08

Var är vintern? Vädret är rent för tragiskt. Det är plusgrader å regnar. Så kommer lite snö - som smälter bort av regn efter max några timmar. Det blåser. Gräset grönskar. Det är delvis geggigt, stenhård backe å isigt. Superhalkigt. Å utan snön blir det så fruktansvärt mörkt å trist å dötrist å tråkigt å jättedeprimerande.

Det går inte att vara ute å leka för barnen. Å det går inte att rida. Inte utan att riskera skador på hästarna. Längtar efter ridhus. Funderar seriöst på att kolla upp om jag kan lösa kort på närmaste ridhus (stall peka).

Men idag gjorde jag något som i alla fall ger barnen sysselsättning i en månad framåt. Jag fixade netflix! Å därför har dagen varit så lugn att man knappt kan tro att jag vart ensam hemma med alla 4.

[Bild]

Annars har jag fixat med diddis å miiimiis garderober det är storleksbyte i bådas garderober 98 i diddis å strl 80 i miiimiis å i och med det mängder av kläder som måste namnas, tvättas och sorteras. Men det är bara att göra, drar man sig för att börja blir det bara värre.

Vad har ni haft för er en dag som denna.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards