Hönsmamman

Alla inlägg den 12 december 2013

Av MissJA - 12 december 2013 21:06

Ikväll var det dax för V. Det första skoldiscot.

M ojjade sig över att hon hade smink. Men är det disco så är det. Å om hon vill ha lite smink så tycker jag det är helt ok. Hon valde själv vad hon skulle ha för något. Läppstiftet hon tog fick hon förra året i sin monster high adventskalender.

En del av en bild som språkskolan laddat upp på facebook. det märks hir kul V har.

Av MissJA - 12 december 2013 20:55

Läste i någon bok för länge sedan att himelrikets luft hittar man mellan en hästs öron!
Å idag var det så sant för mig.

Ok, att snön försvunnit å lämnat en delvis geggig brunaktig sörja istället kan ses som trist. Men, idag istallet med säkert mer än 10 plusgrader behövdes inte den varma overallen. Jag hade bara ridbyxorna å min oljerock, lyxigt. Dessutom, var underlaget på vägen tillräckligt mjukt för att trava å galoppera lite.


Baronessa slog nästan knut på sig så ivrig å amiriös var hon över att slippa de trågkia skrittrundorna. Vi båda fröjdades över att kunna jobba lite mera.

Det var som att andas den ljumma vinden som blåste mellan barros öron å förbi min näsa gav mig nytt liv. Trots att pmstider för mig betyder motsatsen. Jag vill grinig, sur å misslyckas med det mesta.

Nu är det nästan så att jag hoppas på att denna tempratur håller i sig så jag hinner njuta mer av underbara ridturer, innan vintern greppar tag om vår natur på riktigt.

Av MissJA - 12 december 2013 08:25

Frukost, med tända ljus å så sitter jag å jämför elavtal. En helt ok start på dagen om man vill va tidseffektiv. M ska skjutsa Diddi å V till språkskolan. Det är Diddis sista dag där nu innan ett långt å mysigt jullov. Det är ett sätt för mig att försöka säkerställa att vislipper vara sjuka/förkylda under julen.

Nä nu krånglar det när jag ska fixa avtalteckningen via webben, å kuntjänsten öppnar inte förrän kl 9!! Bajsa, då är jag förmodligen redan i stallet.

Aja, får fixa det senare dårå.

Nu har esmee sitt nakenrace, tänk att det ska va så roligt att springa runt helt naken :D å nu m å s t e jag sätta fart å städa bort frukosten, å annat småfix innan M kommer hem å jag får åka iväg till mitt fyrbenta barn.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards