Hönsmamman

Alla inlägg den 6 december 2013

Av MissJA - 6 december 2013 22:45

Sitter i soffan å pustar ut efter en heldag med fix. Jag, M, diddi å miiimii var till mina föräldrar en sväng. Vi skulle bla hämta hem granris, vilket gick sådär utan vantar å varma skor när det typ snöstormar lite. Skrattretande stadsboaktigt!! Vi fick med oss 3 kvistar... Får göra ett nytt försök i helgen. Det besöket varade medan tvätten torkade hemma i tvättstugan.

Sen åkte jag å handlade lite. Skönt nog blev det avstämning, en fördel när man handlat för bara några hundra istället för några tusen.

Jag drog till stallet å körde ett skötarrace, dvs mocka, utfodra, fixa allt för kvällen i stallet å förbereda för imorgon. Imorgon åker jag dit med min kvartett för att mocka å sköta hästarna. När M jobbar å barnen är hemma blir det ingen ridning. Men det är mysigt att bara vistas i stallet å få jobba på fysiskt.

Nu ikväll har jag stått i köket å bakat, kakor å skorpor. Det har varit mysigt. Julmusik i bakgrunden å glada barn som lekte å dansade å åt snacks. Jag har faktiskt fuskat ikväll å smakat på mitt bak (det tycker jag är ok) å gott var det. Men vad snabbt man vänjer sig av med socker!
Visar bilder på mitt bak senare. Sitter med paddan nu å inte iphonen där bilderna finns.

Nu kallar sängen på oss kvarvarnde nattugglor (min fina make å jag) esmee snusar underbart mysigt i min famn.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards