Hönsmamman

Alla inlägg under augusti 2013

Av MissJA - 20 augusti 2013 20:45

I eftermiddag var det en hel del måsten på min lista. Å på det så var barnen just som barn ofta är. Å lägg till lite pms i mixen åxå. Alltså stress, press å pms blir resultatet jag äter upp allt onyttigt jag ser, trots att jag hatar det nag håller på med. Nu sitter jag å nattar lillan, med ett lätt illamående. Det blir lätt resultatet av en sådan stressad tillvaro. Hoppas på att hinna sopa golvet nere innan det är dax för mig åxå att sova. Men det beror på Esmee. Tänk när vi har en ny dammsugare igen. Vår gamla dog ju för ca en vecka sedan *snyft* men som jag sa, tills vi hittat rätt dammsugare kan vi sopa golvet. Så det så.

Av MissJA - 20 augusti 2013 15:44

Att sätta små barn på förskolan känns fel för mig. Små ettåringar behöver mer uppmärksamhet å närhet än vad de får när de börjar förskolan. Denna åsikt känner jag ännu starkare för nu efter att sett ett litet barn på den avdelning jag nu skolar in Diddi på. Hen är så trött å ledsen. Vill bara vara i famnen å ogillar när fröken inte kan vara precis bredvid en liten stund. Nu vet ju inte jag, kanske är hen bara så. Ett barn som kräver mycket närhet, kanske är hen bara trött. Kanske kommer hen trivas superbra inom kort.

Visst det kan säkert gå bra åxå. Men av det jag sett skulle jag om möjlighet finns inte utsätta något barn för det. Hellre vänta tills man ser hur redo de är att möta omvärden å nya vänner.

Av MissJA - 19 augusti 2013 21:48

Imorse lämnade jag V på skolan, 30 min sensre var vi på förskolan. Diddi gillar det med 3 besvikelser
1.
han kunde inte leka med tågbanan som tillhörde en annan avdelning.

2.
han fick inte vara ute på gården idag

3.
han fick åka hem för tidigt, å inte äta mat där!! Det var en tjurig, sur kille som jag fick släpa till bilen.

Nu är jag ägare till ett regnställ!! Det var inte en dag för tidigt :)
Så oavsett väder imorgon blir det cykel å cykelkärra till å från förskolan.
V har fått ridstövlar!! Å haft sin andra ridlektion. Hon TRIVS. Idag hade de hjälmar på sig, å gjorde iordning hästarna för ridning. Men red inte. Sedan fick de träna på att leda ut låsasponnies till ridhuset.

Nu ska jag sova, tänkte kliva upp i god tid imorgon å hinna yoga å föra mig färdig å plocka fram frukosten innan alla ska upp. Nattinatt

Tur

Av MissJA - 19 augusti 2013 12:58

Var precis på väg ut på en lång pw med barnvagnen å skulle under den stanna till å göra några ärenden. Men när jag spände fast barnen i vagnen försvann solen å mörka otäcka moln dök upp från ingenstans. Jag ändrade mig. Vi tog bilen. Nu 5 min efter att jag ändrade mig sitter vi i bilen å väntar på att östegnet ska avta åtminstone något. I detta regnande är vi plaskblöta innan jag packat ur alla barn å vagnen ur bilen.

Av MissJA - 18 augusti 2013 22:58

Börjas allvaret. Sommarlovet är ett minne, höstterminen börjar å diddi börjar sin inskolnng. Tiden bara går å går,snart är barnen stora å man är gammal. Åldersnojan har förföljt mig sedan jag var 20 år å nu i veckan är det dax igen. Ännu ett år har gått. (Jag å m har myst å sett filmen bäst före ikväll. Å åldersnojan å tidspaniken knackade på igen).

Idag var vi på hippologums öppna hus. V hade med sig en kompis åxå. Vi såg uppvisningar, de testade voltige å fick borsta å rida, vi fikade å hade roligt. Middag blev mindre hälsosam (mc donalds).

Sedan så hade K sin sista simlektion för denna omgång, han har blivit riktigt duktig.

Kortfattat jag tror barnen var nöjda med sommarlovets finaldag. De stupade i alla fall till sängs ikväll, tidigt å helt utmattade.

Av MissJA - 17 augusti 2013 22:11

Idag hade vi mina kära föräldrar på middag. Vi åt köttfärspizza åh till efterrätt blev det glass åh fruktcoctail. Det är så trevligt att äta middag ihop med andra. Barnen trivs å det gör vi vuxna åxå.

Efter en väldigt regnig förmiddag så fick vi se solen. Barnen gick ut å tvättade sina cyklar å v passade på att ta en dusch med trädgårdsslangen å diddi var inte sen att fixa 2 flugor i en smäll igenom att duscha syrran å cykeln samtidigt

Förresten, igår somnade jag ifrån bloggandet. Miiimii somnade å det gjorde jag åxå.

Av MissJA - 15 augusti 2013 20:36


  å så helt plötsligt i helgen upptäckte jag att hon hade blivit så stor att hon kunde köra tåget själv.. men hon behöver fortfarande mycket stöd, hon tappar lätt kocentrtionen å trillar av annars, å det är int bra med en lokförare som ramlar av det tåg som hon kör :)



  ett litt klipp från karusellåkningen i Lycksele



  Vi hade så mysigt i sandlådan en stund igår eftermiddag, å kolla in Miiimii, hon vaar inprgnerad ed sand kan jag lova, men hon äter inte sanden - duktig bäbis!! 

Av MissJA - 15 augusti 2013 20:16

Sitter å tänkte få till ett litet inlägg. Perfekt att göra när man nattar barn. Alltså efter saga, prat å sångstund när jag väntar på att diddi ska somna så jag kan gå vidare till k å v för att läsa Sune med dem. Insåg att det inte blev nåt bloggat alls igår. Men det var mer för att jag bestämt mig för att vara rätt offline å fokusera på barnen när m har sina marathonpass. Så när jag nattade igår mediterade jag under denna väntan.

Diddi har nått stora Framsteg på pottan han säger faktiskt till före nu. Å han har bajsat på pottan två gånger. När han sitter på pottan så har han surfplattan å ser på youtubeklipp på fordon. Å när han är klar får han en pottgodis. Det funkar för oss. Vi sätter
honom på pottan, efter vila, före å efter måltid och lek. Det fungerar.

Tänkte publicera några videoklipp från tidigare i veckan, senare idag om jag hinner. Måste försöka märka diddis alla sockpar, men ser inte fram emot det. Att märka sockar är såååå trist. De tar aldrig slut! Måste åxå begära fp, satt med det i tisdags men så dog battrriet på datorn å även min ork.

Dessa påsar har jag sytt. Den översta till Diddi (K ville ha den med cars på). Å den sista med en innerficka till V. Så nu är det bara miiimiis kvar å den ska bli lite annorlunda. Ska sätta mig å rita om mönstret så snart jag kan.

Idag var vi å badade med de små på fm. Det är så roligt att se hur de trivs i vattnet, idag hade miiimii sin premiär i cheeksringar. Det fungerade bra. Så nu är det hög tid att diddi byter till steg 2. Så snart esmee kan med de ringarna lite bättre så kan jag åka själv å bada med de minsta.

Nu idag har k varit på simskolan igen. Han älskar det. Det blir nog en fortsättning med det. För honom, en bra aktivitet, även om han kanske aldrig kommer vidare från nybörjarnivån.

Nä nu sover barnen å det är dax att bocka av lite ogjorda måsten å ta hand om min make. Godnatt


Förresten, idag köpte vi första julklappen :)

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards