Hönsmamman

Alla inlägg den 5 augusti 2013

Av MissJA - 5 augusti 2013 20:59

Tänk!! Redan är hon 10 månader!! Att tiden går så snabbt!! Trots att det kändes som den stod stilla när jag gick runt där, stor å klumpig som en blåval på land, på ÖVERTID!! Egentligen måste jag medge att de dagarna 9 st var lika långa som 9 veckor. Men nu är hon här å jag vill bara stoppa tiden å njuta av denna underbara lilla unge ett tag till.

Förra veckan sprack hennes första tänder upp i underkäken. Så nu syns de små risgrynen. Hon hasar omkring efter golvet å tar sig upp till sittande. Å ikväll satte hon ordentlig fart vid 2 tillfällen. Likt en terrorist på väg mot sin egna död spurtade hon mot trappen på övervåningen. Tur att jag hann fånga henne innan hon drog sig över kanten!!

Tänkte även passa på att poängtera en sak. Vår lilla kålmask heter Esmee å det uttalas (Esmi) bara så ni vet. Många säger Esme, men det är inte som det är tänkt att uttalas.

Vi åker guidningståget i lycksele

Av MissJA - 5 augusti 2013 14:52

Nu är det roliga slut åh vi är på väg hem. Vi var ett tag på djurparken idag åxå. Barnen ville åka mer karuseller, klappa killingarna, se sälarna matas osv. K, miiimii å jag åkte det guide tåget. I början av den svängen fick k en kramp som var mellanstor, resten av dn turen var han trött!! Vi satt bakom en person som verkligen stank svett, det var tom jobbigt att låta bli att hålla för näsan :o

Vi hade kanonbra platser till sälmatningen, jag filmade hela matningen, v är jätteintresserad av sälar. Så den filmen tänkte jag att hon skulle få lägga in på sin dator sen.

Lunchen blev sen men det var ok (vi åt lång frukost). Måste säga att vi valde en bra tid för resan, i skarven mellan hög å lågaäsong. Mindre folk, men fortfarande sommarvärme osv.

[Bild]

[Bild]

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards