Hönsmamman

Alla inlägg den 10 augusti 2013

Av MissJA - 10 augusti 2013 20:35

Hörde precis en bra mening på TV; "om du var döende, nämn 10 saker du vill göra medan du fortfarande kan?"

Varför är det så att de flesta verkar ha en sån lista, men att de verkar vänta på en dödsdom innan de gör nåt på den listan?? Men det är väl tidspusslet, vardagen å ekonomin som styr. Det stoppar mig, lite skrämmande faktiskt. Om det nu är så att man bara lever en gång, tänk om aldrig dödsdomen kommer. Tänk om allt tar slut i en krasch eller att man bara inte vaknar mera. Då blir listan aldrig gjord. Eller om man får en dödsdom, då kanske man inte längre har ork att göra de grejerna.

Nä nu har jag varit tillräckligt djup. Dax att summera dagen lite....

Igår var ingen bra dag för mig. Hade en lätt melt-down på kvällen pga allt jag borde hinna men inte hinner men måste göras. Men så är det ju ibland. :) idag har familjen hjälpts åt å vi har städat å jag hann fixa ett par lådor i klädkammaren för miiimii.

Sen så har jag fortsatt på mitt syprojekt. (Jag suger på att sy men lär mig sakta men säkert). Att låna en symaskin var helt klart en bra start.

Av MissJA - 10 augusti 2013 04:54

Att miiimii skulle välja att vakna såhär tidigt å med ivriga rymmingsförsök få mig att gå ur sängen är bra gjort. Att hon sedan snabbt badade lätt i duschen medan vi var på toa å på så sätt fick byta kläder hjälper inte till precis. "Bortskänkes, morgonpiggt litet monster..." Har jag muttrat lite tyst.

Aja, nu är jag nerbäddad på vardagsrumsmattan, miiimii far runt å leker glatt. Tänkte halvsova lite. Lillan lär förhoppningsvis snart va trött igen...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards