Hönsmamman

Alla inlägg den 19 november 2013

Av MissJA - 19 november 2013 22:00

... att jag vaknar imorgon efter att ha fått en hel natts ostörd sömn

... att jag är pigg när jag vaknar

... att jag får ta en dusch, utan att ha minst 1 barn bankandes på duschdörren

...att numret till den person jag har ett möte med imorgon inte är svårt att ta reda på (måste byta tid)

... att jag hinner med alla de möten jag ska på imorgon, utan att slippa saker som toalettbesök och matuppehåll

... att jag kanske hinner med några av mina att-göra-snart saker under tiden


å med dessa önskningar ut till cyberspace stänger jag av all teknik och skyndar mig till sängen.


natti natt

Av MissJA - 19 november 2013 20:05

Denna lchf-kaka bakade jag idag. Den var god. Dock hade nog liite vaniljpulver förhöjt den en aning. Jag använde ingen sötning alls.

3 dl vispgrädde
500g keso
2dl mandelmjöl
4 ägg
0,5g saffran

Blanda å vispa alla ingredienser ett par minuter. Häll i en form med löstagbar kant.
Gräddas ca 40 minuter eller tills kakan stelnat 200 grader mitt i ugnen.

(nästa gång tar jag i lite vaniljpulver)

Servera med vispad grädde å ev. Osötade bär.


Jag hittade receptet här http://www.lchfgourmet.se/baka-med-lchf-5/lchf-efteratter/lchf-ostkaka/


Bild på kakan innan den åkte in i ugnen.

Av MissJA - 19 november 2013 15:23

Imorse var det tänkt att jag skulle handla innan jag åkte till stallet, men självskanningssystemet var avstängt för uppdatering. Å då vände jag å åkte till stallet istället. När man ska handla en hel del är det inte kul att bli tvungen att gå i en vanlig kassa..



Eftersom vädret är allt annat än bra idag (regn och rusk) så blev det en mysdag istället. Jag gjorde morgonstallet, lät hästarna gå ut med täcken för att äta sitt frukosthö. Sedan mockade jag och valde att ta itu med lädervård. Så nu är utrustningen nysmord å redo när jag åker dit i övermorgon.

Av MissJA - 19 november 2013 15:21

som jag skrev för någon dag sedan, hennes promenader blir sakta men säkert längre..



 

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards