Hönsmamman

Alla inlägg den 1 november 2013

Av MissJA - 1 november 2013 17:05

Jag står på en matta. Det är mjukt under mina fötter. Barnen leker omkring mig på mattan.
Plötsligt blåser en vindpust förbi å allt ändras. Jag märker hur barnen börjar sjunka. Jag sjunker åxå.
Då inser jag att den mjuka mattan var kvicksand.
Panik.
Kämpa för att hålla familjen ovan ytan.

Av MissJA - 1 november 2013 14:06

Igår efter den otrevliga överraskningen har jag haft en grymt envis huvudvärk. Spänningshuvudvärk, garanterat.

Idag blev det inget stall. Halkigt å stenhårt underlag - inte optimalt för att rida precis. Å så ett hem som skriker efter uppmärksamhet å lite ärenden som inte kunde vänta.

Sakta börjar vetskapen från igår sjunka in. En nystart. Kanske blir det bra, just nu så känns det bara som en extra tyngd att släpa runt på. Men det som inte dödar härdar. Det stämmer.

Ikväll är det V på tjejfest med översovning å M jobbar. Så det är jag å K som tillsammans med de små som ska ha mysigt. Just nu busas det å dansas till musikvideos. De önskar sina favoriter å spexar vilt.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards