Hönsmamman

Alla inlägg den 22 november 2013

Av MissJA - 22 november 2013 21:10

Jag var lite sugen på nåt gott till fredagskvällen så jag googlade lite recept å gjorde min egna variant :)

Det bästa med Lchf bakning är att det tar typ 5 minuter att göra den från att man bestämmer sig! Å att det smakar gott, trots att det inte är nåt socker alls i.


1 muggkaka med potential

3 msk mandelmjöl
1msk kokosflingor
1 msk kokosmjöl
1krm vaniljpulver
3 tsk kakao
0,5 tsk bakpulver
1 ägg
4 msk grädde
(Nästa gång tar jag i ca 1 msk smör åxå)


Blanda det torra i en skål, blanda ägg, grädde (å smör) i en annan, vispa en liten stund. Blanda ihop.
Olja en mugg, i med smeten, å in i micron full effekt i 2 minuter.

Låt svalna något. Servera med grädde. Ev. Dela den i våningar å fyll den med hallon å grädde, voila en tårta!!

Av MissJA - 22 november 2013 20:58

Denna dag har varit underbar. En förmiddag med de små som erbjöd lite stalljobb, en runda på coop å apoteket.

Hem, de små sov å jag bytte gardiner nere. Jag har ju skrivit förr om att jag ville ha vita gardiner denna jul. Å tack vare min fantastiska mamma, som lånade ut massa vita gardiner i precis rätt stil! Så nu ser det ut såhär på vår nedre våning:


Omtagen som är smala remsor av lakan pyntade jag med dessa röda snöflingor. Lite rött tyckte jag lockade fram det jag var ute efter. Å på köksbordet blev det en vaxduk, det var flera år sedan vi hade det.

Hemma hos oss bor numera en liten tomtenisse. Diddi fick igår efter att ha tjatat lite en tomtedress. Å förmodligen är det den enda outfit han kommer vilja ha på dagarna enda fram till jul. Å idag fick han en liten kompis en liten tomte som pratar.


Det inlägg jag skrev igår glömde jag publicera. Å imorse var det borta!! Så jag visar diddis saccokudde som blev färdig nu istället :)


Å så måste jag berätta vad jag å M som var både datumförvirrade å väldigt trötta imorse gjorde. M ringde tandläkaren (vi var säkra på att diddi hade tid där idag, å det passade INTE) så m lämnade meddelande å skyllde på att diddi var förkyld. Ett tag senare dyker detta sms upp på min telefon:


I säkert någon timme gick jag trött runt å fnittrade åt vårt tokiga misstag!!


Nä nu ska jag återgå till att mysa med V, K å miiimiii i soffan å kolla på idol

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards