Hönsmamman

Alla inlägg den 26 oktober 2013

Av MissJA - 26 oktober 2013 23:02

Det är faktiskt lite fränt hur ens tillvaro kan vara så olika under en och samma dag. Först var jag bara trött å alla sega. Sen när de små skulle vila så blev allt upp å ner eftersom duden skrek sig genom vilan. (Att sluta med nappen är inte hans förstahandsval precis). Så i otrevligt regnande traskade jag runt i stövlar å allt blötare jeans.

Allt jag hoppats hinna under vilan sket sig kungligt. Å så hade vi tvättid. Jag å alla barnen laddade tvätten å drog ut på lite ärenden. Apoteket, köpa Kims födelsedagspresenter å lämna mobilen till M. Sen blev det middag från mc donalds trots att jag planerat att servera lax. Middagen åt vi kansigt nog i tvättstugan.



Sen bakade vi en kokostoskakaka som vi ska äta av på måndag när K fyller år på måndag.



Å avslutningsvis sjöng jag denna vaggvisa tills jag typ blev hes, när diddi skulle somna utan nappen för första gången i sitt liv. Det tog lååååång tid.

Av MissJA - 26 oktober 2013 09:37

Det bästa med Lördagsmorgonen är att den ska vara kravlöst långsam. Då finns det alla möjligheter att vara trött å låta morgonbestyren ta lång tid. Man kan sitta å käka frukost med tända ljus å läsa tidningen lääääänge! Å just idag passar det mig utmärkt. Det enda som kunde ha toppat den långa frukosten vore att få kruäypa ner i sängen å halvsova ett par timmar till. Men det tillhör inte mitt liv.

Esmee försökte få mig att vakna lite väl tidigt i morse. Ca kl 03:30 började hon tjorva. Å när hon slutligen gav upp å somnade igen domnade hon på ett sånt sätt att jag fick sova utan täcke. När K's medicinlarm tjöt kl 7 imorse var jag genomfrusen å trött pga esmees nattliga otyg.

M jobbar idag å jag ska försöka få en ok dag. Bla skulle jag behöva baka lite eftersom K fyller år på måndag, 10 år!!!! Fatta vad snabbt tiden går!! Minns det som igår hur jag stod å pratade med grannarna om hur konstigt det kändes när deras son skulle fylla 6 år, att det skulle behövas 2 händer för att visa hur gammal han blivit. Nu är den killen 11 år...

Å så minns jag hur det var när jag fyllde 10, jag minns faktiskt en present till och med. Å så minns jag tydligt vad jag gjorde under den tiden. Å nu är det min sons tur, att fylla 2 siffrigt, på måndag.... Kanske blir det även att åka å köpa present idahg åxå, vi får se....



V å diddi har ätit frukost å pysslat lite medan jag har gäspat å läst tidningen. Det är morgonlyx. Mindre lyxigt är det dock att.....


....städa bort...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards