Hönsmamman

Alla inlägg den 21 oktober 2013

Av MissJA - 21 oktober 2013 22:15

Ja var i köket å städade undan frukosten, packar ur diskmaskinen osv. då!! Kommer det nödrop från denna lilla dam



Hon hade klättrat ner i pappas kalsonglåda, tömt den på roliga saker å satt fast i lådan. Hon vågade inte klättra ur den! Sötnöten!!

Senare på dagen lekte hon länge igenom att kasta diddis nytvättade kalsonger å sockar över axeln. Lpngt flög de å hon skrattade med hela lilla kroppen

Av MissJA - 21 oktober 2013 22:10

Så, måndagen (bland de längsta på länge) är över. Å sängen väntar. Alla barnen har varit hemma idag. K hade massa kramper natten till idag å har ägnat dagen åt att vila å vara ute.

V å D har varit uppe å doolat på, druckit massa blåbärssoppa å cola. Å mot eftermiddagen fick de börja äta lite å det har gått bra. V brukar i flera dagar efter en magsjuka ha askänslig mage å kräks om hon äter mycket. Så hon vet att hon måste ta det superförskiktigt någon dag till.

Å så nu ikväll så började K ha diarré :( så då var det bara att fortsätta.... Håller tummarna att vi 3 som ännu är friska fortsätter vara det.

Av MissJA - 21 oktober 2013 13:14

Ja, det är kallt men att vara inne en helndag är verkligen inte min melodi.

Men det blir bra att åka på maxi sen när M kommer hem, handla. Drömmer om en ridtur, bara för att andas frisk luft. Men inte idag, suck!

Barnen är bättre idag. Ingen spya eller lös mage. Men esmee har lite förhöjd temp. Så jag lät henne vila inne, tyvärr sover hon inte bra utan vagnen. Då jag har vart låst mer eller mindre med henne i famnen. Alla innesysslor skriker på mig. Men vad göra??

Å så blir M sen hem från jobbet bläääää!!!

Av MissJA - 21 oktober 2013 08:17

Vi har i många år varit kunder på ett företag som levererar tvättmedel osv hem till oss. Å vi är nöjda. Tvättmedlet räcker länge å de brukar ringa ungefär en gång per termin för att kolla om vi behöver mer tvättmedel vilket är lagom ofta för oss.

Men nu verkar de ha blivit en smula lite väl desperata!! På ca 1,5 månad har de ringt mig 4 gånger!!! De vill gärna leverera tvättmedel till oss nu. Men (mindre snälla ord) vi klarar oss garanterat minst 3-4 månader till behöver inte nu. De menar på att de kommer leverera nära oss snart. Å nästa leverans är inte planerad förrän nästa år. Å trots att jag säger nej tack till mer tvättmedel i år men att de kan höra av sig i början av nästa år. Fortsätter de ringa om samma sak!!

Man kan ju fundera på om jag är typ den enda kund de har!! Skämt åsido. Tycker det är lite trist när de ringer å tjatar på mig. Vi kommer inte att beställa mer tvättmedel i år. Å snart byter vi leverantör som det känns. Om de ringer en gång till innan januari.

(Ok, idag har jag PMS å tyckte det var skönt att reta upp mig lite över nåt).

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards