Hönsmamman

Alla inlägg den 2 oktober 2013

Av MissJA - 2 oktober 2013 20:35

Detta hittade jag på apoteket i måndags. Så vid första tecken på atg det går lösd ska jag använda denna spray i håret på mina älskade ungar. Löss är nämligen väldigt ovälkomna. Å jag vill tipsa alla att införskaffa detta. Kanske kan vi på så så sätt se till att lössen gör färre/kortare besök på förskolor å skolor.

Av MissJA - 2 oktober 2013 20:04

En liten tjurig jättetrött kille sitter i sängen å vägrar lägga sig. Han har nu tjorvat i över en timme!

Mamma blir less. Vaggvisorna är slut.
För femtiofjortonde gången kör han målmedvetet ut foten mellan spjälorna å fastnar. Jag tar loss foten - igen, bäddar om å svär en lång ramsa i huvudet. ÄlSkade lilla diddi somna nu. Du behöver det.

Av MissJA - 2 oktober 2013 19:43

Just nu borde jag kanske ägna mer tid hemma. Innan de stökiga ytorna på bänkar å byråer blir permanenta. Men jag vill inte.

Får försöka fixa nya rutiner så att de nya aktiviteterna som kommit in i livet får ta sin plats. (Ta med v till stallet ett par gånger i veckan å vara en förmiddag på öppna förskolan).

Sen väntar jag på att Olga Rönnbergs bok ska komma. Jag har reserverat den å tänkte låna den på bibblan. Om den är asbra får jag helt enkelt önska mig den av tomten kanske. Nu ska jag ta tag i den mammakropp som inte blivit riktigt så tränad under Esmees första år som jag tänkt. Tidsbrist, bröllop å lite annat satt käppar i hjulen.

Får nog omprioritera mina kvällar. De kvällar då miiimii inte är som ett plåster på mig. Kanske får köra 40 min städning på kvällen när barnen lagt sig. Vår städkvart efter maten är effektiv. Men det är städningen på djupet som saknas. Å tid att rensa ut sånt som inte används.

Tja, tid hit å tid dit. Får väl rensa i hemmet när kidsen är sjuka. Å njuta av att träffa folk å hästar däremellan :) Å så sant som det är sagt röran hemma kommer inte försvinna av sig själv. Den väntar tålmodigt på mig.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards