Hönsmamman

Alla inlägg den 22 oktober 2013

Av MissJA - 22 oktober 2013 12:30

Esmee hatar att ha nåt mer än pyjamas på sig när hon sover. Hon verkar känna sig instängd med täcke/filt. Så jag brukar sätta på sockar på fötterna men annars låts henne va. Lägger jag på filt blir hon arg som ett bi. Men igårkväll vaknade hon å var skogstokig på ett sätt hon aldrig varit förr. Hon hade sparkat av sig filten som vanligt. Orsaken var att hon frös (hade en temp på 35,5 grader) så jag virade in henne å mig i min varma morgonrock å satt på en mössa sen gossade vi ner oss under täcket å hin fick amma. Snabbt blev hon varm igen. Men för å då beslöt jag mig för att fixa en fungerande (för henne) filt på natten.

Å efter lite fix ä å trix med en avdankad gammal fleecefilt så är den färdig. Det är en filtpåse med ben som man knyter vid axlarna. (Knappar kan lossna å bli smågodisar för en busunge som henne). Den passade på henne. Å hon verkade inte bli störd på den. Ska bli kul att se hur hon känner för den ikväll när hon ska sova första natten i den. Fungerar den bra ska jag sy en till, med fint fleecetyg....

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards