Hönsmamman

Alla inlägg under april 2013

Av MissJA - 16 april 2013 08:47

Inatt uteblev miiimiis bajsning :) tyvärr var hon gasig i magen istället. Hade jag fått välja hade jag föredragit ett tvärt uppvaknande, byte av bajsblöja åh sen somna om igen inom 30 minuter. Nattens gasiga mage var mer av en långbänk...

Nu är vi ute i det trista gråmulna åh svinkalla vädret. Tänka sig att det kan kännas kallare när det är flera plusgrader än när det var ca 5-10 grader minus ute. Brrrr sommaren känns avlägsen.

Snart in åh förbereda lunchen. Fisk i ugn, potatis åh sallad

Diddis 3 relativt nya ord
Mönas = mössa
Mane = mage
Beos = keso

Av MissJA - 15 april 2013 19:00


 
  det tyckte han var superkul


Esmee älskar åxå att bada i bassäng, men inte hemma i något pyttigt badkar, då e hon bara ledsen

Av MissJA - 14 april 2013 21:57

Idag har vi köpt vårskor till alla barnen, även vita klackskor till V som hon ska ha på skolavslutning åh brölldop. Rätt bra deal, 4 par skor för under 650kr. :)

Middagen blev hos mina föräldrar, pizza till hockeyn. Åh skellefteå leder just nu med 2 segrar mot Luleå. Stackars lulespelare.....

Så ska jag pms-gnälla lite. Min kropp kan minsann detta med pms, men varför dröjer den röda tanten!!! Jag blir bara störd. I o f så har inte kroppen kommit tillbaks igen efter sista graviditeten. Men ändå. Nu borde det vara dax!! Jag är hungrig som faan, tjurig, trött åh har som vanligt svällt upp - blääää!! Åh då!! Får jag e-mail om att min brudklänning är på väg, den beräknas vara framme i veckan (chock!) tänk om jag är för fet för den nu!!

Efter magsjukan så tappade jag fokus, blev hungrigare. Nu faan måste jag återta kontrollen, sparka mig i röven åh återta diciplinen med träning åh bra strikt kost. INGA utsvävningar och bestämt kämpa mot målet. Vara fit åh snygg den 20/7!

Imorgon blir det bad med småttingarna. Åh efter det vill jag hinna fara till frisören. Mitt hår är en katastrof!! M jobbar kväll. Om jag kommer upp i tid kanske jag hinner med träningen innan vi åker på badet. Men om jag ska lyckas med det blir det att säga godnatt nu. Skönhtssömn är very important :)

Av MissJA - 14 april 2013 10:18

Google!! Visa bilder...

Letar inspiration till frisyr, dekorationåh bukett.... Roligt, pirrigt, kär. Planeringsfreak!!

Av MissJA - 14 april 2013 08:06

Min lilla söta Esmee har börjat sköta magen ca 100 gånger varje dag sedan vi började med smakisar!! Mina 3 tidigare barn blev tröga i magen med vanlig mat. Så hon har en mer oväntad reaktion.

Det senaste är att hon ska skita mellan 02-03 åxå!! Det är inte en uppskattad tid att bajsa på (tycker jag, men jag har inget att säga till om). Efter att vara så vaken mitt i skönhetssömnen tar det ett tag att somna om igen. Hoppas att hon snart slutar nattbajsa. Hon sover ju så bra annars om nätterna.

Inser åxå att jag måste köpa en rullgardin till sovrummet. Annars kommer vi inte att sova länge alls. Solens första strålar tränger sig utan problem igenom persiennerna på tok förtidigt varje morgon. Åh hur morgonpigg jag än må vara så är kl 04 liiite i tidigaste laget att vakna. 07 är mer accepterat om man inte har någon särskild tid att passa.

Av MissJA - 13 april 2013 09:45

Tänk att ha en sån, jag älskar att baka. Tänk med ett sånt här redskap i köket. Det skulle underlätta!!

Men de är så j-la dyra så det blir aldrig en maskin i vårt hem. Men drömma kan man ju....

Av MissJA - 12 april 2013 20:19


 
  en vanlig morgon, lite frukosthäng i vardagsrummet åh miiimii käkar smörgåsrån medan jag försöker hinna äta



  vi vinkar av V vid parkeringen på hennes skola


  efter skjutsen till skolan är vi ute en stund



  lite städning/lek innan lunch åh vila



  vi hämtar v på skolan



 
  på väg hem



 
  fredagsmyset.. chipsen åh drickan redan slut trötta hjältar

Av MissJA - 11 april 2013 19:49


 
  vi gjorde några ärenden på stan, åt lunch på resturang å träffade en min vän T.. Diddi dissade vagnen i början..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards