Hönsmamman

Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

Håret, efter en graviditet

Av MissJA - 28 februari 2013 13:02

Diddi åh miiimii somnade samtidigt ute i vagnen, åh jag försökte (försöka går ju).. Fixa det jag ville hinna med.

Kastade in hårfärgen i det tråkiga rufset. Fixade lunchen, som bortsett från stressen smakade helt ljuvligt. Städade och mumsade på lunchen medan hårfärgen piffade upp mitt trötta postgravida hår. Tappar hår som bara den just nu, typ en full hårborste per dag!!

När maten var uppäten åh det återstod mindre än 5 minuter på den totala färgningstiden vaknade miiimiii. Åh hon var inte på det bästa av humör. Nä! En hystrrisk bäbis fick vrålande på toalettgolvet vänta på att jag skulle skölja färgen ur håret. Jag lekte först med tanken att se till att miiimii var tillfreds med livet först. Men rädslan för att under den väntan känna håret trilla av gjorde att hon vackert fick vänta åh vråla.

Undrar när jag ska hinna träna mitt kettlebellspass?

Åter till håret, denna period efter en graviditet är så tråkig. För mig tar det ca 3 månader innan jag börjar tappa det hår som naturligt skulle ha tappats om jag inte nyss varit gravid. Sedan far håret under ca 3 månaders tid, under den tiden känns det rätt oglamouröst. Häret är torrt och därför risigt, varje borstdrag tar tar med sig många lösa hårstrån. Lite som ett pälsdjur (tex. hästar) när de ska byta från vinter till sommarpäls. Det. Går. Inte. Att. Få. Det. Fint!! Sådetså!! Här blir det att försöka undvika att någon kvävs av en lös hårtuss = hästsvans, fläta eller någon annan form av uppsättning är det enda som fungerar.

Sedan när bäbisen typ ska fylla 1år ser det inte klokt ut IGEN för då håller håret på att förnya sig åh minst tre triljoner korta yviga spretiga härstrån sticker upp ÖVERALLT! Då är enda räddningen hårband åh stylingprodukter.

Åh då kan man ju minnas tillbaks på graviditeten, då håret för de flesta är sååå vackert. Men inte om man har torrt hår, som jag har. Då är det *piiiiiip* värre än någonsin.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av MissJA - 17 september 2017 22:45

Måste erkänna, jag är medlem här! En större klant, olycksalig individ är rätt sällsynt (de råkar ofta förolyckas i förtid..) M kallar mig för porslinsdocka (å då associerar jag det med en jättegammal porslinsdocka som mamma å pappa hade i sitt sovrum...

Av MissJA - 31 juli 2017 19:35

Inte den bästa sommaren... Först bröt jag foten. Å barnen drabbades av feber. K blev så dålig att han blev inlagd. Sen blev jag åxå sjuk. Nu är jag inne på åttonde dagen med rejäla febertoppar. Men på vårdcentralen kunde de inte hitta några fel på m...

Av MissJA - 21 juni 2017 11:25

     Det var helt overkligt morgonen för slutbesiktningen. Jag stod i köket och packade allt från skafferiet i påsar. Då visste vi ju inte om vi skulle få lov att flytta in eller om vi skulle få återvända tillbaka till vårt mellanboende i väntan på...

Av MissJA - 13 juni 2017 22:15

            Jag höll på att fixa med inredningen i barnens garderober. Skulle "bara" hämta två hyllplan till och ger mig snabbt och lätt nerför trappen när jag kommer längst ner i trappen ser jag hyllplanen de är nästan framför mig då jag snubb...

Av MissJA - 12 april 2017 17:45

Jag ska byta jobb, från den skola jag arbetar på nu till en som ligger mycket närmare vårt nya hus. Arbetsuppgifterna kommer även dom att skilja sig lite från de jag har haft tidigare. Det kommer nog att bli bra. Men under de knappt tre veckor som ha...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards