Hönsmamman

Alla inlägg under juli 2013

Av MissJA - 6 juli 2013 17:41

Åh nu är vi på väg hem. Det var trevligt att hälsa på i skellefteå, det var ju ett tag sedan. Åh när vi dessutom slapp traumat med ca 4 timmar hysterisk bäbis för att ta oss fram och tillbaks kändes det mycket roligare. Vi har vart på lilla kusinen M's dop det var fint åh de hade valt riktigt fina psalmer. Dopfikat var åxå gott. Barnen gillade att få träffa sina kusiner, de sprang runt och lekte fint tillsammans.

Nu sover Miiimii i mina armar igen. Det verkar vara hennes grej när hon åker buss. Åh det ger mig en möjlighet att andas lite, lite avslappning, typ.

Tyvärr har jag ingen bild från dagen att bjuda på.

Idag har vi till och med pratat med han som ska göra vår tårta. Vi har gjort upp om detaljerna osv....

Vår inspirationsbild till tårtan. Ska bli spännande att se vad han gör för nåt till oss...

Av MissJA - 5 juli 2013 23:03

Idag blir lilla sötnöten hela 9 månader åh väger ca 8 kg till sina ca 68cm. (Gjorde själv en slarvig vikt åh längd på henne igår på familjecentralen).

Vi åkte nu i em buss till skellefteå. För första gången gick resan bra. Ingen gråt. Hon älskar bussen. Hon hade disco först för att sedan sova sig igenom resan...

Imorgon är det dop på eftermiddagen sedan styr vi kosan hemåt igen. Med bara 2 veckor kvar är det en hel del som ska fixas. Åh även ett hem som skriker på lite omtanke. Vill fixa så vi har lite mat färdigt för nästa vecka. Fnula på bordsplacering (vi har fått en till gäst som vill ha sin plats. Åh det är svårt att hitta den ultimata lösningen). Sen är det lite mera pyssel att syssla med osv.

Mitt årsprojekt rensa ett rum i månaden har lite kommit av sig. Får väl ta upp tråden efter brölldopet.

Av MissJA - 5 juli 2013 12:45

Det börjar kännas som mitt nya normaltillstånd. S t r e s s !
Jag hinner inte!! Jag springer runt åh försöker lösa konflikter, laga mat, packa, tvätta osv. Men det är som om jag tar 1 fram åh 4 bak. Dessutom måste allt va färdigt om ca 2,5 timmar. Åh nu vill diddi åka vagn åh miiimii amma - jag HINNER INTE!!

Stressen gör att jag slarvar med maten åh inte sover så bra. Jag kommer att bli fet av stressen!!

Nä nu en vagntur/ åh hänga en tvätt. Sen med lite flax kanske jag hinner packa åh städa under vilan. Men inte troligt. Miiimiii sover typ bara så länge vagnen rullar.

Av MissJA - 4 juli 2013 18:00

Middag,
Ensam hemma med 4...
De gnabbas på elitnivå...
De åt upp typ 1 kg pyttipanna, åh diddi starta matkrig. Mat å mjölk över hela köket.
Jag serverar mat medan diddi skriker, k gnäller, miiimiii vrålar åh v klagar. Mitt i det kommer en åh ska hjälpa oss fixa de nya inställningarna på routern... Åh när mjölken är upptorkad kissar diddi ner sig (pottträningens baksida).
Efter det fick jag de 3 sista skedarna pyttipanna till middag. Borde äta mer, men jag är faan för stressad för att kunna äta mer!!
Det är så rart med barn, jag älskar dem, men ibland testas tålamodet, hjärtat åh orken...

Av MissJA - 4 juli 2013 17:56

Middag,
Ensam hemma med 4...
De gnabbas på elitnivå...
De åt upp typ 1 kg pyttipanna, åh diddi starta matkrig. Mat å mjölk över hela köket.
Jag serverar mat medan diddi skriker, k gnäller, miiimiii vrålar åh v klagar. Mitt i det kommer en åh ska hjälpa oss fixa de nya inställningarna på routern... Åh när mjölken är upptorkad kissar diddi ner sig (pottträningens baksida).
Efter det fick jag de 3 sista skedarna pyttipanna till middag. Borde äta mer, men jag är faan för stressad för att kunna äta mer!!
Det är så rart med barn, jag älskar dem, men ibland testas tålamodet, hjärtat åh orken...

Av MissJA - 3 juli 2013 21:02

Detta inlägg har bara fuckat upp sig, precis som om det inte ville bli publicerat, men jag är envisare!! HAHA


Med bara 16 korta dagar kvar tills vi ska döpa Esmee åh inför våra familjer och utvalda vänners närvaro lova varandra trohet och kärlek tills döden skiljer oss åt börjar jag fyllas med allt mer pirr. Jag läste igenom löftena i psalmboken igår tillexempel och då, var det som om det klickade och jag förstod vad jag snart skulle göra. Magen fylldes med fjärilar, av kärlek, av förväntan men även av nervositet och otålighet.. Jag är otålig och förväntansfull inför att få börja livet med M som min äkta make, nervös inför själva dagen. Jag byter ju efternamn hur kommer det att bli, pirr, pirr pirr..


Mötet vid festlokalen igår med de som ska vara värdpar och serveringspersonal var åxå lite lätt omskakande, de ställde nämligen frågor som jag inte hade hunnit tänka på...  hjälp, tänk om dessa frågor på saker jag inte tänkt på är ännu fler och att jag borde ha tänkt de tankarna för länge sedan!! (i mig känns det som om jag åker hiss snabbt).


Åh så var det vädret, som jag med fasa insåg idag faktiskt kan vara rätt avgörande, jag vill inte ha ösregn eller sånt där fint regn som typ blomduschen kan åstadkomma, det är förödande för make-up åh hår!! men även värmebölja som gör att svetten rinner som efter ett träningspass lär effektivt lyckas med samma sak.. Inser nu, att jag hittills inte ägnat vädret en tanke men att det kanske vore bra med ett paraply som fungerar både vid gassande sol och regn. Ett litet paraply med monster high på kanske är lite... fel..
 plötsligt är jag även nervös inför när vädret för den 20/7 visas i väderapparna.. allt för många Tänk OM


Sen till allt annat som kan gå tokigt, tänk om någon blir sjuk, tänk om klänningen går sönder, om något annat som inte borde hända ändå gör det.. (bara kaostankar åh inte sunt att tänka så jag veet, men det är inte lätt att låta bli). Åh hur mycket jag än älskar M så blir jag även nervös inför hans lugn, han verkar nämligen tro att 16 dagar egentligen är 16 veckor eller kanske år. Han vill vänta med allt in i det sista.. Jag älskar att han är min motpol där, han är det lugn jag föddes utan, men ibland gör han mig smått galen <3



Nu till nåt mycket tristare...

Faan vad jag förfallit!!!

Råka se mig i spegeln när jag duschat mig åh miiimii. Hon är rädd för badbaljor mindre än en simbassäng men älskar att duscha. Blev lite ledsen i ögat när jag såg vad tiden kombinerat med fyra graviditeter gjort med kroppen!!
Ett wake-up call om något!! Så nu ska jag ta tag i mig själv. Det finns inga ursäkter, det finns bara en väg, action! Att reparera det som möjligen kan repareras...

inte en vacker syn.. :(

Av MissJA - 3 juli 2013 20:31

Myys, sitter i sängen med en sovande miiimii i famnen, v trallar med till allsång på skansen i sin säng. Killarna är i sitt rum. Barnen är euforiska över detta avbrott i vardagen.


Av MissJA - 3 juli 2013 16:07

Dax att checka in på hotell för en natt... Lite lyxigt, hemma dör myrorna åh vi gör nåt annorlunda...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards