Hönsmamman

Alla inlägg under juli 2013

Av MissJA - 14 juli 2013 02:32

Trött mamma, pigg åh busig dotter. Suck. Hon leker glatt med fjärrkontrollen. Jag har gett upp, hoppas hon ska trötta ut sig fort. Det verkar snart vara dax att göra ett nytt försök att sova.

Natti natt

Av MissJA - 13 juli 2013 23:33

Med 6 dagar kvar går diddi åh får en sommarförkylning. Strax under 39 grader åh snor. Inte bra. Hoppas det går över snabbt åh att inte fler drabbas. Inte drömläge direkt. Tänk om vi alla för utom diddi är som vandrande snorfloder som det går att steka ägg på! Tur det finns effektiva nässprayer åh bra läkemedel i förkylningshyllan på apoteket.

Miiimii gör sakta framsteg, snart kan hon nog åla, det ser ut som om det är rätt nära stundvis. Men vanligast är att hon blir förbannad åh ger upp (dvs. lägger sig ner åh vrålar med livet som insats tills hon blir upplyft. Man får inte vara dum). Satt med henne i lekparken 2 gånger idag, å höll hennes nappis i fast i hennes mun 99% av den tiden. Hon lyckades nämligen stoppa i sig eb hel näve sand under de första 10 sekunderna i sanden. Men hon satt åh plockade med sanden åh utforskade små stenar. Hennes pincettgrepp är faktiskt riktigt bra.

Idag har vi slappat, jag har grejat lite, barnen lekt, varit i sandlådan åh sett på TV. M har jobbat. Men som vanligt har konflikter uppstått, syskonkärkek är allt bra dryg ibland! K fick en kramp idag efter att ha tillbringat mycket tid vid datorn, åh att efter det få honom att acceptera att det inte går bra att fortsätta vara vid datorn efter det är inte lätt.

Ett tag idag önskade jag att man kunde köpa extra tålamod förpackad på burk. Bredvid tex. 33cl läskburkarna stod de. Märkta med "3 timmars extra tålamod" pris 25kr eller nåt. Jag skulle köpa hela lagret!

Av MissJA - 13 juli 2013 16:32

Hittade en liten godispåse från ett kalas ett av mina barn varit på. Även en normalstor som var kvar, med gammalt äckligt godis i.

Godispåsens förändring. Förr en söt påse som någon i kiosken fyllde med utvalda bitar, nu en säck i papp som man fyller med stora skopor på mataffären. Åh så undrar vi varför vi blir fetare....

Av MissJA - 12 juli 2013 11:14


  tidigare har hon varit lite för liten åh hoppgungan har varit otäck, men denna vecka började hon hoppa åh tycker plötsligt den är rolig. Jag bara Älskar hennes hoppstil!

Av MissJA - 10 juli 2013 22:30

Min förmiddag ägnade jag åt att en ist stryka mig igenom alla kläder som fanns här åh som ska användas på brölldopet, bytte även färg på banden på dopklänningen, blått blev till rosa. Sedan har jag även pysslat på med andra grejer. Tex. Tvättat massa kläder som ska säljas på tradera/ citiboard. Vi drunknar snart i urväxta kläder!!!!

M tog tag i alkoholbiten idag. Så nu är det nästan klart. Sakta men säkert blir det förberett. Men som sagt, hellre färdig i tid med möjlighet att njuta av dagen D än tvärt om stressa som bara den åh kanske glömma nåt väsentligt.

Nu vid middagstid tog M de 3 älsta barnen åh åkte ut till holmsund för att titta på när finnlandsfärjan kom. Det blev även skräpmat till middag. Inte bra för min kropp som eh, lagt på sig lite.... Men det får jat ta tag i efter den 20:e.

Åh dagarna går. Nu närmar det sig med stormsteg!!

Av MissJA - 9 juli 2013 22:40

Fick tag på den läkare som jag ville ha tag i igår. K's medicin är nu justerad åh vi hoppas innerligt på att kramperna nu ska försvinna igen. Så
Snart de kommer blir K inte sig lik. Jädra jobbiga skit!! Varför skulle min fina snälla åh goa K behöva drabbas av epilepsi!? Har han inte nog med allt ändå??

Nä nu ska jag städa bort innan sängen kallar på uppmärksamhet.

Nattinatt

Av MissJA - 9 juli 2013 22:34

Återknyter först till gårdagens inlägg. Skrev det på surfplattan så bilden på miiimiis glasspremiär kom ej med.

K åh V har lekt med L åh de har haft roligt. Det är underbart när barnen umgås med kompisar så att de blir som att inga barn är hemma.

Till middag idag blev det tunnpannkaka. Med M som jobbar kväll åh en diddi som rymmer snabbare än blixten så snart jag blinkar blev det så. Det har lite otippat blivit min nödlösningsmat, alla barnen gillar det, åh de kan äta maten medan den lagas. Visst det blir lätt lixom idag kö på nästa färdiga pannkaka, men då får de verkligen nygräddade pannkakor.

Mamma var förbi med k's kostym åh testade den, åh det blir bra :) måste lära mig fixa med kläder som hon kan! Det är ett litet handikapp att inte kunna fixa sånt som att fålla upp ärmar åh byxben och laga hål på tex knän.... Dax att hitta en kurs i det...

Ikväll har de stora barnen sett 2 filmer åh käkat upp hela förrådet med chips, är det sommarlov kan man hitta på bus!!

Cykel bus, L stegrar med sin cykel

Idag har jag åh E färgat håret, ögonbryn åh fransar. Vi hade kul åh vi båda blev nöjd med resultatet.

Av MissJA - 8 juli 2013 22:30

Igår började jag skriva, men kom av mig när något annat pockade på uppmärksamhet. Så nu tänkte jg åtminstone hinna skriva några rader. Det är roligt när man använder bloggen lite som en dagbok att hålla lite koll på när det var man gjorde vad.

Igår chillade vi. Fixade lite smått åh så. Det var rätt varmt trots att det var mulet till och från åh blåsigt. Esmee åt sin första piggelin, hon åt av hjärtats lust satt aldeles tyst åh bara njöt. Kladdigt blev det men det var det värt. Förresten, det där med att ge sina barn glass. Uppmärksammade det när V gick simskola nu nyss. Då fick K åh D varsinn piggelin för att vara tyst åh stilla medan jag hjälpte V i duschen. Vid ett av dessa tillfällen satt det en mamma åh sa med hög röst att man minsann inte kunde ge sina barn glass före lunch för hur skulle det se ut? Jag tänkte bara att en piggelin är 1,25 dl saft. Alltså inte så farligt åh mina ungar kommer ändå att äta lunch (jag skulle ju åka hem åh laga den). Tack vare glassen så satt ju hennes syskon stillautan gnäll åh gråt. Det prioriterade jag, åh då får prettokärringar säga vad de vill.

Idag jobbade M, jag har bla. Tvättat lite sängkläder, varit en sväng nere på stan åh gjort massa ärenden med tjejerna. Bla åkte vi förbi E åh fick även träffa hennes nye pojkvän. Det verkade vara en bra match.
Barnen var vakna sent åh var ute med en av grannarnas pojkar L åh klippte gräset. Det tyckte alla 3 var kul.
Åh K stackaren har haft ett stökigt dygn med massa epileptiska krampanfall :( så imorgon ska jag jaga hans läkare.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards