Hönsmamman

Alla inlägg den 25 juni 2012

Av MissJA - 25 juni 2012 20:05

på torsdag är det dax att träffa BM igen.. Då var det en månad sedan förra gången, åh det känns som om det var nyss  alltså ännu en månad mindre.. Går in i v 27+ i mitten på veckan, alltså är det typ lite mer än en månad kvar tills jag får veta om moderkakan flyttat på sig så jag slipper bli snittad. Att bli snittad med barn nr 4 lär ju vara en... upplevelse.... inte minst med tanke på hur handikappad man blir efteråt tänk att då lyckas ta hand om först 2 stora skolbarn, en ettåring och pyttebäbisen.. det skulle ju vara en aldelens riktig mardröm.....


Det är dessutom redan nu mindre än 100 dagar kvar... närmare bestämt 93 dagar kvar till bf... alltså kan det vara ännu färre dagar kvar eller lite fler dagar kvar...


Min granne T. sa i helgen att jag blivit så stor att det ser ut som om jag ska föda nu i juli... (skräckfilmsljud) Kroppen är helt annorlunda denna gång, kanske för att jag äter det jag behöver (kanske mer än det) kanske pga att varje ny graviditet är just en ny graviditet och därför unik..


Fortfarande kan jag inte längta efter bäbben, den har det bra där inne, och jag har mer än tillräckligt att göra med de barnen som jag har redan.. Skäms lite över det men så är det... Vi har inte köpt några kläder än.. Väntar på att få veta könet först.. vill ju inte ha trista könsneutrala kläder.. Jag åh färger, lite omständigt kanske men sån är jag..

Av MissJA - 25 juni 2012 14:03

Lilleman är som en löpare, åh jag med ömma fogar från helvetet lika snabb som en snigel.. Dålig kombo. Han hinner ju exakt hur långt som helst medan jag försöker hinna ikapp. Så är det bara att böja på sig (ajjjj) åh bära tillbaks honom hem... Sedan tar det kanske på sin höjd 10 sekunder innan det börjar om. Nu är vi inomhus. Jag är lätt gråtfärdig åh önskar att vi hade haft staket runt om våra uteplatser..




Av MissJA - 25 juni 2012 12:38

Förra veckan var ingen bra vecka för mig, av en rad orsaker, bla:

  • Jag hade migrän fårn dagen innan midsommar till igår (söndag)
  • fogarna brakade ihop totalt och nu behöver jag kryckor delar av dagen för att kunna röra mig
  • Kims försäkringsbolag folksam meddelade att han inte kan få någon ersättning för sin epilepsi. Jävligt drygt, han får ha en sjukförsäkring men kommer typ aldrig att kunna få ut någon ersättning eftersom han är född med ett handikapp/missbildning.. Funderar på om det är värt att han har en försäkring överhuvudtaget när de bedömmer som de gör. Jag funderar på att ringa dit och fråga om det är någon sjukdom som de inte skulle kunna koppla samman med det han hade medfött. Idag ångrar jag jättemycket att jag inte tog en brta gravidförsäkring när jag väntade honom, men jag var ung då, hur skulle jag kunna veta konsekvenserna av att jag inte gjorde det då?? Sedan när han föddes och var sjuk, då hade åtmiinstone inte jag eller hans pappa en tanke på att teckna en försäkring omgående..
  • Samma dag som folksam skickade ett otrevligt besked meddelade Hällsboskolan att de kommer att lägga ner sin verksamhet i umeå för att de har för stora lokaler och för få elever.. Om kim ska fortsätta gå på hällsboskolan som är det bästa och enda alternativet för honom med språkstörning måste vi hösten 2014 flytta till härnösand eller uppsala...
     Det som känns så skruvat är att de hellre lägger ner verksamheten än att dra ner på lokalstorleken. Jag menar att måste de ex ha ca 130kvm för undervisning till 11 barn? Åh behöver de ha ett stort nybyggt radhus som elevhem till en elev som bor där ibland?? Det känns som om de inte tänkte till när de gjorde sin satsning. Kanske skulle de hellre satsat lite mer på att marknadsföra sig så att föräldrar vars barn har språkstörningar visste om att de fanns i umeå så de kunde ansöka om en plats dit.. Ångestklumpen som min magen har över detta är stor och tenderar att växa lite för varje gång mina tankar nuddar detta ämne..

Mitt i allt detta så väntar vi barn nummer 4, åh allt borde vara så sött och gulligt, men jag har bara ångest över hur snabbt tiden går och alla bekymmer kring kims skola...


Av MissJA - 25 juni 2012 12:23

Nu är jag arg på riktigt!!!! Min iphone har ju varit borta i snart 6 veckor (på onsdag) åh har fortfarande inte kommit tillbaks!! Jag har ringt och frågat de på butiken, varit dit för att få veta. De har lovat att ringa upp, men inte ringt osv. Det började ju fint med att mobilen försvann i 4 veckor, hittades igen och då fick de på butiken veta att det inte var någon garanti kvar. De kontaktade inte mig utan jag fick veta det när jag själv var i kontakt med butiken några dagar senare.. Åkte till butiken och fyllde i försäkringspapper när telefonen varit borta i 4 veckor.. Då lovade de att min nya telefon skulle kommit till butiken i början på förra veckan, men icke då.. Jag ringde förra onsdagen och fde lovade att ringa upp, men ringde aldrig tillbaks. Idag ringde jag butiken igen och fick veta att mina försäkringspapper skulle kompletteras, något butiken fått veta förra veckan utan att kontakta mig igen då.... Idag har jag kompletterat pappren och fick det "glädjande beskedet" att de har inte en aning om när min telefonen kunde komma till mig.. uppdatering: jag ringde till försäkringsbolaget och fick veta att det var butikens egna uppgifter som skulle kompletteras. Något de kunde ha gjort utan att blanda in mig. Så jävla dåligt!!


Men att ingen gjort fel, så jag kan inte få kompensation från någonstans.. Har jag otur dröjer det tills efter semestern innan min telefon är i umeå.. där den borde varit redan i juni..

Uppdatering: Det hela beror enligt försäkringsbolaget på butikens snabbhet nu i att få mobilen till rätt verkstad. Förmodligen kommer den trasiga först att skickas tillbaks till butiken för att sedan skickas till rätt verkstad för skrotning varpå en ny telefon slutligen kan packas och skickas till butiken som kan lämna ut den till mig..


Jag är så arg (åh med hjälp av gravidhormonerna lätt gråtfärdig av ilska) över hur de har behandlat mitt ärende. Jag känner mig så jävla maktlös. Jag har varit kund hos the phonehouse i 12 år och alltid fått ett bra bemötande men denna gång blir jag mörkrädd.. Det liknar mer och mer när jag lämnade in min mobiltelefon som jag köpt hos onoff för lagning, den var borta i 3 månader och återkom med SAMMA fel!! Det var då jag gick till phonehouse för första gången....


Under tiden detta tjafs pågår har jag en lånetelefon som en kund skrotat hos phonehouse, kan inte påstå att den fungerar bra.. Visst den går att ringa med , men lever sitt egna lilla liv..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards