Hönsmamman

Alla inlägg den 15 juni 2012

Av MissJA - 15 juni 2012 17:54

Nu är min iphone åtefunnen på nån serviceverkstad någonstans i vårt avlånga land. Tyvärr hade garantin på luren precis gått ut så det skulle kosta lite drygt 2500 att laga felet (simkorts-läsaren)!! Om jag inte hade haft den försäkrad hade jag inte kunnat laga den och tveksamt om jag hade kunnat ta mig råd att köpa en ny heller. Men jag har en försäkring på min iphone. Så i början på nästa vecka kommer den nya mobilen förmodligen.. Den gamla kommer att skrotas.


Nu när jag inte har en gravidapp (eller flera st som jag hade på min iphone) till hands känns det som om jag tappat kontrollen över graviditetens dagar och veckor, tja till och med månader.. Kikade in på min ticker åh fick en fet chock!! Igen måste väl tilläggas, jag är i v 25+2!! Jag hinner inte med, fatta vad lite tid det är kvar nu?!! Jag vill inte att tiden bara ska försvinna så som den gör.


Nä nu är kladdkakan jag höll på att grädda färdig åh jag ska cykla till coop nära åh köpa lite vispgrädde... Sedan tada, så är fredagsmyset färdigt... (Började med att vi grillade hamburgare till middag..)

Av MissJA - 15 juni 2012 15:45


Ja i några minuter trodde jag att de hade slut på min största craving under denna graviditet, grekisk yoghurt i hink!! Den är så fruktansvärt god, bättre än glass!! För den är ju inte söt, mycket protein och bara så fantastisk! Jag fick som tur var tag i en ur personalen och förmodligen lite lätt hysteriskt frågade jag om det var slut, men det fanns som tur var ute på lagret. Glad och nöjd kunde jag handla vidare. Åh väl hemma tog jag mig en liten skål med min favorit, grekisk yoghurt.  


Den är ett måste till frukost, ett säkert mellanmål när behovet kommer krypande, min finfina nattinatt vän (ja! jag måste äta lite innan jag somnar annars vaknar jag hungrig på natten..)

Om jag ska åka bort en stund har jag ibland med mig lite i en burk, så att jag kan äta av den.. Helt enkelt vad skulle jag ta mig till om jag inte hade min yoghurt!!

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards