Hönsmamman

Alla inlägg den 26 juni 2012

Av MissJA - 26 juni 2012 11:20

Kl 10 var pastan och köttfärssåsen färdig och vi dukade ute i trädgården. Efter en tidig och stressig morgon sedan simträning på det var K och V riktigt hungriga. Diddi som motionerat pappa runt området var åxå sugen på mat. Åh jag... tja jag kan nog alltid (nästan) stoppa lite mat i magen. Lite och ofta som det heter.. Så vi fick till en gemensam lunch,


Diddi vill nu vara en stor pojke och göra som vi andra gör, alltså är det slut med burkmaten och han vill åxå äta med gaffel och dricka ur glas, självklart med blandat resultat men han får i sig maten han behöver iaf..


Sedan vi städat bort lunchen gick vi alla till busshållplatsen och vinkade av M som ska upp till Luleå och förhoppningsvis köpa en bil idag. Jag tippar på att det blir så. M har fått mailat hur många bilder som helst, om det nu är samma bil som är på bilderna lär det ju inte bli så mycket oklarheter..


Idag är det mulet väder men ibland tittar solen igenom litegrann. Vi får se om det håller i sig eller om det börjar regna längre fram idag. Diddi sover på baksidan och jag försöker ta det lite lugnt och vila mina fogar. Efter Diddis vila ska vi bege oss till mormor och morfar en stund. Det ska bli skönt att få lite hjälp, så kanske jag slipper ta till kryckorna i eftermiddag.

Av MissJA - 26 juni 2012 07:17

Nu är hela familjen vaken tidigt trots att det är sommarlov och vi nyss lärt oss sova til mellan 8-8:30. Orsaken till detta är SIMSKOLA!!


Både K och V ska nu intensivträna för att ev. lära sig simma i två veckor kommer de varje vardag att bada mellan 8:15-9:00 på ersbodas nya badhus. Jag har stora förhoppningar på att åtminstone V ska lära sig simma och K kan få lite mer vattenvana, något som känns bra innan han ska börja bada med skolan till hösten.


Idag ska M åka upp till luleå och kolla på en ford galaxy som han eventuellt kommer att köpa och ta med sig hem. Det innebär en väldigt lååång dag för mig med alla barnen ensamen. Jag bara hoppas att mina fogar ska hålla ihop, det är inte lätt att jaga minstingen med kryckor, för vad gör jag med dem när jag kommer ifatt honom??


Nä nu är min pyttekopp med kaffe slut och det är hög tid att gå åh borsta allas tänder..


Bye bye!!

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards