Hönsmamman

Alla inlägg den 16 juni 2012

Av MissJA - 16 juni 2012 10:15

Just nu håller jag på med ett experiment som går ut på att jag dricker en liten mängd kaffe varje morgon. Åh då menar jag ca 0,5 dl kaffe kanske.. Det gör jag trots att jag mår illa av kaffet åh får snabbare puls osv.. Orsak, jo jag vill se om jag kan förlänga intervallen mellan mina migränattacker!! Tänk om jag kan få migränen mera hanterlig av denna kaffedos.


Jag tippar på att en invand kaffedrickare inte kan få denna effekt men för mig som VÄLDIGT sällan dricker kaffe pga att jag inte mår bra av kaffet kan lyckas, min känslighet för koffeinet måste nämligen vara högre. Tex. jag kan inte dricka kaffe på eftermiddagen för då kan jag omöjligt somna på kvällen.. Jag har ju tidigare märkt hur jag får mindre ont i huvudet under en migränattack om jag dricker ca 1-2 msk kaffe tillsammans med min värktablett då jag har mycket ont. Sedan efter att ha läst att koffein kan hjälpa blodkärlen att dra ihop sig och i och med det lindra smärtan så växte min tes fram.


"Kanske kan jag förlänga intervallerna mellan migränattackerna med lite kaffe varje morgon"

Av MissJA - 16 juni 2012 08:42

Jag borde:

  • Lägga ut 2 barnvagnar & ett vardagsrumsbord på blocket
  • Kliva upp från stolen och slita bort sänkläderna från vår säng åh tvätta dem
  • städa bort frukosten
  • Gå igenom lite lådor som fick flytta till garaget tillfälligt
  • Klä på mig
  • Dricka mitt kaffe
  • Hitta en frisör som kan hjälpa mig tämja mitt hår
  • Packa ur diskmaskinen
  • gå ut och vattna alla rabatter

Det ska vara ok väder idag, sedan ska det visst bli sämre väder enligt klart. Då ska jag passa på att baka bullar kanske lite kakor (när det är sommar bör det finnas lite gofika i frysen), rensa lite bland all bråte här inne osv..

Av MissJA - 16 juni 2012 07:40

Så var det dax igen. Kan detbli tydligare än så här? Lilleman jobbar på att bygga upp sitt egna immunförsvar och åker ideligen på nya åkommor. Igår var han lite snorig och gnällig. På kvällen hade han feber och idag flödar det gula snoret och han är rosslig. Morgontempen var ok, alltså feberfri så jag avvaktar lite med att ge alvedon.


Inatt har vi ändå fått sova bra!! Mycket bättre än natten innan då han bestämde sig för att bajsa strax efter kl 3.. sedan var han vaken i ca 1,5 timmar. Sådana nätter och dessa vakna timmar känns i vanliga fall som en never ending story.. Åh det tar mig relativt lång tid att komma till ro efter att liten busunge har somat om tyvärr.. Som det är just nu så är jag vaken mer än en pyttestund på natten blir jag hungrig och behöver äta något..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards