Hönsmamman

Alla inlägg den 6 juni 2012

Av MissJA - 6 juni 2012 10:09

Näe V har inte tappat en enda tand än, förutom dem som hon inte slog ut förstås när hon var nästan 2 år.. Åh K har inte heller fler lösa tänder för tillfället. Men Diddi Dude!! Jag kan inte hålla räkningen på hur många tänder det är som är på väg upp. HAn behöver alvedon till natten, bajsar som en galning och är inte lika på att äta vissa dagar, men att bara se in i hans mun gör fasen ont i själen!! Så jag ger honom den mat han vill ha, bråkar inte med tandborstning då han börjar skrika bara han ser tandborsten. En liten period kan jag skippa bortsningen, hellre det och att han fortfarande kan uppskatta lite lek med tandborsten sen när tänderna kommit upp lite till än att plåga honom nu och göra honom livrädd för tandborsten för en lång tid framöver..


Hur resonerar ni kring detta ämne?

Av MissJA - 6 juni 2012 10:05

Det är inte bara min mage som växer.. Nä minsann jag har utvecklat en extrem hunger!! Min mage är mer lik ett svart sugande hål än vad den annars brukar vara. Jag tycker att det enda jag gör är att äta, åh nu de senaste dagarna har jag upptäckt hur jag har börjat utveckla ett omysigt j-la fläbbfläsk utanpå min kropp!! Nu ska jag genast se över vad jag äter. Kanske borde se till att göra en ordentlig påsen med nyttiga snacks som morotsstavar och gurka? Skippa det söta, det ger mig ändå bara illamående...

Av MissJA - 6 juni 2012 09:51

Råkade slänga ett öga på min gravidticker ovh fick en rejäl chock!!




24+0 det är inte klokt!! Vill trampa på bromsen, jag hinner inte med här, åh ändå är det jag som är gravid och bär på min lilla mystiska mini 24/7!! Fattar inte att mini snart ska komma ut till oss på riktigt. Snart ligger jag där och har ont, så jävla ont det går att ha typ... om det inte blir snitt, men det beror ju inte på mig utan på hur moderkakan bestämmer sig för att samarbeta och flytta sig uppåt eller inte. Just nu längtar jag inte efter förlossning och liten bäbis. För just nu rullar jag mig i ångest över hur det kommer att bli med en till busunge i huset! Stressen får mig att svettas lite.


Sedan en grej till, att när någon frågar hur jag mår i graviditeten svarar jag spontant bra, och menar det trots, migrän flera dagar i veckan, navelbråck och foglossning. pressade graviditeten ut mitt sunda förnuft ur hjärnan eller?? Är jag kanske lite som en pensionär som tycker att man inte ska klaga, det kunde ju ha varit värre!?


Vi har bestämt oss för att köpa vagnen i månadsskiftet juni/juli åh då pimpa upp cameleonten och sälja den. Vi kan ju inte stå utan vagn så vi måste först köpa donkeyn innan vi kan sälja vår ögonsten.

              Rosa/svart                                   röd/svart

Frågan är nu bara att jag börjat vela ska jag välja den som är svart/rosa eller röd/svart? Logiskt vore det smartare att välja den röd/svarta med tanke på att Damien är pojke och Mini är av okänt kön ännu... men den rosa färgen är SÅÅÅÅ SNYGG!!!


Fixet med rummen går åxå frammåt, snart är målningen i klädkammaren klar, det är en vägg kvar. Men jisses vad väggen sög upp färg. Det har nästan gått åt 3 gånger så mycket färg som de på flugger räknat med, men väggarna har ingen brytt sig om sedan 1987 så de var väl så torra som det går att bli. Det blir helt klart coolt dock, väggarna lyser lixom. Med lite bättre belysning där inne kan man säkert ge sig någon form av ljusterapi på vintern när sommaren och solen lyser med sin frånvaro.


I helgen kommer vi att måla klart väggarna där uppe i V's rum så det är förberett för att K och v ska dela rummet.  

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards