Hönsmamman

Direktlänk till inlägg 6 juni 2012

Herremingud!!!!!

Av MissJA - 6 juni 2012 09:51

Råkade slänga ett öga på min gravidticker ovh fick en rejäl chock!!




24+0 det är inte klokt!! Vill trampa på bromsen, jag hinner inte med här, åh ändå är det jag som är gravid och bär på min lilla mystiska mini 24/7!! Fattar inte att mini snart ska komma ut till oss på riktigt. Snart ligger jag där och har ont, så jävla ont det går att ha typ... om det inte blir snitt, men det beror ju inte på mig utan på hur moderkakan bestämmer sig för att samarbeta och flytta sig uppåt eller inte. Just nu längtar jag inte efter förlossning och liten bäbis. För just nu rullar jag mig i ångest över hur det kommer att bli med en till busunge i huset! Stressen får mig att svettas lite.


Sedan en grej till, att när någon frågar hur jag mår i graviditeten svarar jag spontant bra, och menar det trots, migrän flera dagar i veckan, navelbråck och foglossning. pressade graviditeten ut mitt sunda förnuft ur hjärnan eller?? Är jag kanske lite som en pensionär som tycker att man inte ska klaga, det kunde ju ha varit värre!?


Vi har bestämt oss för att köpa vagnen i månadsskiftet juni/juli åh då pimpa upp cameleonten och sälja den. Vi kan ju inte stå utan vagn så vi måste först köpa donkeyn innan vi kan sälja vår ögonsten.

              Rosa/svart                                   röd/svart

Frågan är nu bara att jag börjat vela ska jag välja den som är svart/rosa eller röd/svart? Logiskt vore det smartare att välja den röd/svarta med tanke på att Damien är pojke och Mini är av okänt kön ännu... men den rosa färgen är SÅÅÅÅ SNYGG!!!


Fixet med rummen går åxå frammåt, snart är målningen i klädkammaren klar, det är en vägg kvar. Men jisses vad väggen sög upp färg. Det har nästan gått åt 3 gånger så mycket färg som de på flugger räknat med, men väggarna har ingen brytt sig om sedan 1987 så de var väl så torra som det går att bli. Det blir helt klart coolt dock, väggarna lyser lixom. Med lite bättre belysning där inne kan man säkert ge sig någon form av ljusterapi på vintern när sommaren och solen lyser med sin frånvaro.


I helgen kommer vi att måla klart väggarna där uppe i V's rum så det är förberett för att K och v ska dela rummet.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MissJA - 17 september 2017 22:45

Måste erkänna, jag är medlem här! En större klant, olycksalig individ är rätt sällsynt (de råkar ofta förolyckas i förtid..) M kallar mig för porslinsdocka (å då associerar jag det med en jättegammal porslinsdocka som mamma å pappa hade i sitt sovrum...

Av MissJA - 31 juli 2017 19:35

Inte den bästa sommaren... Först bröt jag foten. Å barnen drabbades av feber. K blev så dålig att han blev inlagd. Sen blev jag åxå sjuk. Nu är jag inne på åttonde dagen med rejäla febertoppar. Men på vårdcentralen kunde de inte hitta några fel på m...

Av MissJA - 21 juni 2017 11:25

     Det var helt overkligt morgonen för slutbesiktningen. Jag stod i köket och packade allt från skafferiet i påsar. Då visste vi ju inte om vi skulle få lov att flytta in eller om vi skulle få återvända tillbaka till vårt mellanboende i väntan på...

Av MissJA - 13 juni 2017 22:15

            Jag höll på att fixa med inredningen i barnens garderober. Skulle "bara" hämta två hyllplan till och ger mig snabbt och lätt nerför trappen när jag kommer längst ner i trappen ser jag hyllplanen de är nästan framför mig då jag snubb...

Av MissJA - 12 april 2017 17:45

Jag ska byta jobb, från den skola jag arbetar på nu till en som ligger mycket närmare vårt nya hus. Arbetsuppgifterna kommer även dom att skilja sig lite från de jag har haft tidigare. Det kommer nog att bli bra. Men under de knappt tre veckor som ha...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards