Hönsmamman

Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

Riktigt arg, phonehouse slarv!!!

Av MissJA - 25 juni 2012 12:23

Nu är jag arg på riktigt!!!! Min iphone har ju varit borta i snart 6 veckor (på onsdag) åh har fortfarande inte kommit tillbaks!! Jag har ringt och frågat de på butiken, varit dit för att få veta. De har lovat att ringa upp, men inte ringt osv. Det började ju fint med att mobilen försvann i 4 veckor, hittades igen och då fick de på butiken veta att det inte var någon garanti kvar. De kontaktade inte mig utan jag fick veta det när jag själv var i kontakt med butiken några dagar senare.. Åkte till butiken och fyllde i försäkringspapper när telefonen varit borta i 4 veckor.. Då lovade de att min nya telefon skulle kommit till butiken i början på förra veckan, men icke då.. Jag ringde förra onsdagen och fde lovade att ringa upp, men ringde aldrig tillbaks. Idag ringde jag butiken igen och fick veta att mina försäkringspapper skulle kompletteras, något butiken fått veta förra veckan utan att kontakta mig igen då.... Idag har jag kompletterat pappren och fick det "glädjande beskedet" att de har inte en aning om när min telefonen kunde komma till mig.. uppdatering: jag ringde till försäkringsbolaget och fick veta att det var butikens egna uppgifter som skulle kompletteras. Något de kunde ha gjort utan att blanda in mig. Så jävla dåligt!!


Men att ingen gjort fel, så jag kan inte få kompensation från någonstans.. Har jag otur dröjer det tills efter semestern innan min telefon är i umeå.. där den borde varit redan i juni..

Uppdatering: Det hela beror enligt försäkringsbolaget på butikens snabbhet nu i att få mobilen till rätt verkstad. Förmodligen kommer den trasiga först att skickas tillbaks till butiken för att sedan skickas till rätt verkstad för skrotning varpå en ny telefon slutligen kan packas och skickas till butiken som kan lämna ut den till mig..


Jag är så arg (åh med hjälp av gravidhormonerna lätt gråtfärdig av ilska) över hur de har behandlat mitt ärende. Jag känner mig så jävla maktlös. Jag har varit kund hos the phonehouse i 12 år och alltid fått ett bra bemötande men denna gång blir jag mörkrädd.. Det liknar mer och mer när jag lämnade in min mobiltelefon som jag köpt hos onoff för lagning, den var borta i 3 månader och återkom med SAMMA fel!! Det var då jag gick till phonehouse för första gången....


Under tiden detta tjafs pågår har jag en lånetelefon som en kund skrotat hos phonehouse, kan inte påstå att den fungerar bra.. Visst den går att ringa med , men lever sitt egna lilla liv..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MissJA - 17 september 2017 22:45

Måste erkänna, jag är medlem här! En större klant, olycksalig individ är rätt sällsynt (de råkar ofta förolyckas i förtid..) M kallar mig för porslinsdocka (å då associerar jag det med en jättegammal porslinsdocka som mamma å pappa hade i sitt sovrum...

Av MissJA - 31 juli 2017 19:35

Inte den bästa sommaren... Först bröt jag foten. Å barnen drabbades av feber. K blev så dålig att han blev inlagd. Sen blev jag åxå sjuk. Nu är jag inne på åttonde dagen med rejäla febertoppar. Men på vårdcentralen kunde de inte hitta några fel på m...

Av MissJA - 21 juni 2017 11:25

     Det var helt overkligt morgonen för slutbesiktningen. Jag stod i köket och packade allt från skafferiet i påsar. Då visste vi ju inte om vi skulle få lov att flytta in eller om vi skulle få återvända tillbaka till vårt mellanboende i väntan på...

Av MissJA - 13 juni 2017 22:15

            Jag höll på att fixa med inredningen i barnens garderober. Skulle "bara" hämta två hyllplan till och ger mig snabbt och lätt nerför trappen när jag kommer längst ner i trappen ser jag hyllplanen de är nästan framför mig då jag snubb...

Av MissJA - 12 april 2017 17:45

Jag ska byta jobb, från den skola jag arbetar på nu till en som ligger mycket närmare vårt nya hus. Arbetsuppgifterna kommer även dom att skilja sig lite från de jag har haft tidigare. Det kommer nog att bli bra. Men under de knappt tre veckor som ha...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards