Hönsmamman

Alla inlägg den 21 maj 2012

Av MissJA - 21 maj 2012 08:06

Jag har för länge sedan skrivit ett inlägg om hur jag tycker i frågan om facebook.. det kan man läsa här.

Kom att tänka på en sak för ett tag sedan, något som verkar rätt skrämmande. Det verkar lite som om man itne existerar om man inte har gjort sig en egen sida på facebook!! Hur sjukt är inte det? Har inte hela grejen med facebook gått lite överstyr. Folk blir facerapade, blir beroende av att sitta där och umgås med sina "vänner". Vem vill egentligen läsa när någon behöver gå åh skita, dricka kaffe eller nåt i den stilen? Det är tragiskt att facebook har fått bli den människoslukande organism den blivit. Åh nu kan man även bli ägare till sina egna facebook aktier.


Nä jag står för det beslut jag fattade för så många år sedan:




VÅGA



VÄGRA



FACEBOOK



Av MissJA - 21 maj 2012 07:50

Eller nåt liknande.


Det är alltid lika roligt att vakna upp till en ny dag när solen skiner. Tyvärr är V inte fräsch och stannar därför hemma från skolan. Hon har haft hemska febertoppar i helgen och som vi alla här hemma vet så kräks hon av dom. Varför hon haft febertoppar vet vi inte dock, kanske har hon åxå en släng av diddis magsjuka kanske inte. Den som lever lär väl märka det så småningom..


Idag kommer min mamma hit, vi ska kolla lite på var det kan vara bäst att placera ut mina så önskade blåbärsbuskar, kanske hon även kan få med sig några syrenskott. Några trädgårdshallon lär det inte bli, fick veta igår att hallonbuskar brukar dra till sig getingar. Åh sådana små odjur har vi allt för mycket av som det är utan hjälp av hallonbuskar. Så det så!!


Sedan kommer det att röjas i förrådet här inne, med förhoppningen att vi kommer in i ett flow och får massor uträttat.


I det fina vädret som dagen bjuder på kommer jag att köra en del tvättar åh bla tvätta våra sängkläder.


Jag borde ringa till BM för att be henne skicka ett moderskapsintyg och epilepsisköterskan för att fråga om K vaccinering som skolsköterskan ville veta.


Om det finns tid åker jag med K till hans nya fritids för ett besök där.


Sedan ikväll är det bostadsrättsföreningens årliga städkväll/krattkväll det verkar inte vara så mycket kvar att göra men skenet kan lika väl bedra. Tur vi är rätt många boende här..


Nu har jag en vansinnigt arg ettåring vid mina ben som står och skriker för att han inte får sitta i mitt knä och slita mig i ena bröstvårtan. Bäst att jag ger upp mitt bloggande och plockar upp honom till detta. Det är inte mysigt när han sliter i bröstet tror jag bröstvårtan ska lossna..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards