Hönsmamman

Alla inlägg den 2 maj 2012

Av MissJA - 2 maj 2012 14:11

   

V åh en kompis matade maskarna med kvistar och löv

V gungar Diddi

       

V och k åt sockervadd när vi var på campus för att titta på majbrasan.. vilket bara var ett trist event som dessutom var ruggigt kallt. När de väl tände elden gick det inte att vara kvar pga. den fruktansvärda rökutveckling brasan förde med sig.. Gamla soffor brinner men skumgummit har inte en nådig rökutveckling...

Av MissJA - 2 maj 2012 13:34

Så var det dax för veckobyte, jag väljer idag och inte imorgon som min bm påstår eftersom min ticker byter idag..


  


Hur mår jag? Bättre än tidigare när det gäller illamåendet. Jag har blivit lite piggare åxå.. Jag känner minis små sprattel dagligen nu, kan även känna dem på magen, men gissar att det beror på att jag vet precis var och när mini knackar på   

Jag har faktiskt kunnat peta i mig tre köttbullar trots att de är gjorda av köttfärs!! Men huvudvärken finns med och torterar mig nästan dagligen tyvärr. På det kan jag ju nämna att jag idag vaknade upp med förmodligen den typ 10:onde förkylnoingen jag drabbats av på ca 10 veckor.. Behöver jag enspåpeka hur jävla less jag är på det just nu. Känner mig helt sliten i kroppen av detta. Blir både arg och ledsen, det kändes ju som om jag hadefyllt min kvot med förkylningar åtminstone för denna termin, åh eventuellt höstens förkylningskvot åxå, men icke så nicke!! Så idag försöker jag ta itu med sånt där jag inte riktigt tar mig tid till i vanliga fall (åtminstone dagligen) som att tex. uppdatera på bloggen..


Jag var hos min barnmorska idag, åh alla värden  var bra.

HB 120!! vilket är fantastiskt för att vara mig

BT 120/60 trots att jag var stressad som bara den, så jag har inte högt bt i alla fall :)

Hjärtljuden 140, lyssnade hon på med ultraljudsmaskinen, vilket hon sa att hon alltid gör så jag kommer att få se liten bäbis rätt så ofta :) Mini var aktiv som bara den där inne men ville fortfarande inte visa upp sitt kön..

SF-måttet var 17 cm



   

Magen från idag, alltså v 19+0


Gillar/kräks åt..

Gillar

morot

kyckling

fisk

pommes

grekisk yoghurt

ostkaka 

(mild grön sparrissoppa - tackar nog för sig, åt den till lunch åh började må illa)


Kräks åt

m's andedräkt

Diddis bajs

Köttfärs

Lök

Mjölmat

Text och bild nedan är hämtad från se.babycenter.com


Nu är du halvvägs! Ovandelen av livmodern når naveln och kommer att fortsätta växa med ungefär en centimeter i veckan. Bebisen är drygt 14 centimeter lång och väger strax under 250 gram.

Nu har bebisen börjat svälja fostervatten och njurarna producerar urin. Det växer hår på huvudet och sinnena utvecklas fort. Nervcellerna för smak, lukt, hörsel, syn och känselsinne utvecklas nu i sina respektive områden i hjärnan. Produktionen av nervceller saktar av och existerande nervceller blir större och etablerar mer komplicerade förbindelser.

Nu har du kanske känt din bebis röra på sig. Om det har känts lite abstrakt att vänta barn innan, så brukar det ofta kännas mer verkligt när man känner fosterrörelserna. De flesta känner bebisen röra på sig för första gången någon gång mellan vecka 18 och 20.

Om detta inte är första barnet, kan du ha känt det tidigare. Vad du tolkade som gaser i magen, kanske var bebisen som slog kullerbyttor. Berätta för barnmorskan när du känner bebisen sparka.

De kommande tio veckorna kommer att vara bebisens livligaste tid i livmodern - senare blir det för trångt för alltför intensiv gymnastik. En ny livssituation närmar sig med stormsteg - läs om Sex och relationer för en förhandstitt på hur bebisen kommer att påverka tillvaron.

OBS: Forskning har visat att barn utvecklas i sin egen takt – även i livmodern. Sidorna om fostrets utveckling är en allmän guide till hur din bebis växer.


 

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards