Hönsmamman

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av MissJA - 7 februari 2011 21:33

Har jag gjort nu på eftermiddagen. Det är så skön att ha det gjort. Det var nog dax åxå eftersom de hade börjat skjuta nya skott.


Sedan har jag åh syster E varit ute åh gått en promenad, det var jäkligt skönt ute. Men mina fingrar valde att svälla upp till typ dubbel storlek. Så det känns en aning knäppt att sitta här åh försöka skriva rätt med händer stora som dasslock och fingrar som frukostkorvar..


Har fått så j-la ont i ländryggen åh har lite förvärkar. Tur att jag hittade vetevärmaren i förrådet. Kommer nog att behöva den + värktabletter till natten. Är så less på att ha ont utan att det är något som händer. Önskar så att det vore möjligt att kroppen kunde vara lite snäll mot mig och bara ge mig smärtan när det var dax att föda och inte torteras fram och tillbaks först i flera j-la veckor!!

Av MissJA - 7 februari 2011 18:17

Japp, det är bara att konstatera. HELA familjen förutom jag är sjuka. Precis som förra veckan. Förutom det lilla dilemmat med en hög slemproppar som behöver snyta sig, få hostmedicin och febernedsättande så har följande saker gett upp eller börjat ge upp..

 

Projektorn!!

Inte billigt att fixa det. Den är nu 3 år och har redan fått byta ut allt typ 1 gång per år. Att laga den kostar närmare 10 000.. Att köpa en ny går på typ samma. Men den fungerar ok emellan åt, så den får gå tills den dör sedan köper vi en för ungefär samma peng som det skulle kosta att laga den gamla.


Routern!!

Har tappat förståndet. Den sänder så det ser ut som om man har full teckning, men det är bara en fet lögn. Eftersom jag är den enda i hushållet som inte kan komma ut på nätet utan routern är jag förvisat till mitt otroligt snabba mobila bredband!! Fy faan vad jag hatar det, hinner typ läsa ut en roman innan nästa sida laddats färdigt!! Det är inte bara jag som drabbas, eftersom vi får alla våra tvkanaler via internet och även det med routerns hjälp är vi nu oerhört basic på tvkanaler.. Lite jobbigt när man är van vid många kanaler att välja mellan..

M hoppas på att han kan få hjälp av någon att se om det går att rätta till förståndet på routern om inte tvingas vi förmodligen investera i en sådan nu åxå.. suck..

Av MissJA - 7 februari 2011 00:52

Min sambo älskar att förringa den smärta det innebär att föda ett barn. Han säger bara att det nog inte är så farligt. Att kvinnor är gjorda för det åh bla, bla, bla. Han vägrar lyssna på jämförelser som ex. njursten och liknande. Men nu har jag hittat nåt som borde få honom att åtminstone sluta klanka ner på mig för att jag har "lite lätt" rampfeber inför den smärtan som jag vet kommer att komma, den är ju oundviklig men jag vet ju inte när..


Han åkte till AKUTEN för att han hade så ont i halsen att han inte kunde sova. Ett jävligt skumt halsont eftersom han utan problem kan äta och dricka, men gnäller att det gör ont däremellan. Så pass ont att han per dygn nu äter 27st olika tabletter som verkar bedövande i svalget + 4 ipren!! Sa på skoj ikväll när han gick runt och gnällde över sin hals att det kanske var cancer.. Då blev han lite ledsen åh sa att jag inte behövde komma på hans begravning. Åh jag svara jag tror att jag hinner dö innan du dör av den där cancern!! Tippar på att den heter influensa, och går över av sig själv inom ungefär en vecka plus/ minus några dagar. Men orolig som han är över sin onda hals så ska han iväg till hälsocentralen imorgon och be dem ta reda på VILKET virus han har i halsen!! Om han gnäller sig till en tid där så ska jag åtminstone se till att han ordnar hem mera mollipect så det gör någon nytta att han åker dit.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards