Hönsmamman

Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

Föda barn v/s halsont , vad är värst??

Av MissJA - 7 februari 2011 00:52

Min sambo älskar att förringa den smärta det innebär att föda ett barn. Han säger bara att det nog inte är så farligt. Att kvinnor är gjorda för det åh bla, bla, bla. Han vägrar lyssna på jämförelser som ex. njursten och liknande. Men nu har jag hittat nåt som borde få honom att åtminstone sluta klanka ner på mig för att jag har "lite lätt" rampfeber inför den smärtan som jag vet kommer att komma, den är ju oundviklig men jag vet ju inte när..


Han åkte till AKUTEN för att han hade så ont i halsen att han inte kunde sova. Ett jävligt skumt halsont eftersom han utan problem kan äta och dricka, men gnäller att det gör ont däremellan. Så pass ont att han per dygn nu äter 27st olika tabletter som verkar bedövande i svalget + 4 ipren!! Sa på skoj ikväll när han gick runt och gnällde över sin hals att det kanske var cancer.. Då blev han lite ledsen åh sa att jag inte behövde komma på hans begravning. Åh jag svara jag tror att jag hinner dö innan du dör av den där cancern!! Tippar på att den heter influensa, och går över av sig själv inom ungefär en vecka plus/ minus några dagar. Men orolig som han är över sin onda hals så ska han iväg till hälsocentralen imorgon och be dem ta reda på VILKET virus han har i halsen!! Om han gnäller sig till en tid där så ska jag åtminstone se till att han ordnar hem mera mollipect så det gör någon nytta att han åker dit.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MissJA - 17 september 2017 22:45

Måste erkänna, jag är medlem här! En större klant, olycksalig individ är rätt sällsynt (de råkar ofta förolyckas i förtid..) M kallar mig för porslinsdocka (å då associerar jag det med en jättegammal porslinsdocka som mamma å pappa hade i sitt sovrum...

Av MissJA - 31 juli 2017 19:35

Inte den bästa sommaren... Först bröt jag foten. Å barnen drabbades av feber. K blev så dålig att han blev inlagd. Sen blev jag åxå sjuk. Nu är jag inne på åttonde dagen med rejäla febertoppar. Men på vårdcentralen kunde de inte hitta några fel på m...

Av MissJA - 21 juni 2017 11:25

     Det var helt overkligt morgonen för slutbesiktningen. Jag stod i köket och packade allt från skafferiet i påsar. Då visste vi ju inte om vi skulle få lov att flytta in eller om vi skulle få återvända tillbaka till vårt mellanboende i väntan på...

Av MissJA - 13 juni 2017 22:15

            Jag höll på att fixa med inredningen i barnens garderober. Skulle "bara" hämta två hyllplan till och ger mig snabbt och lätt nerför trappen när jag kommer längst ner i trappen ser jag hyllplanen de är nästan framför mig då jag snubb...

Av MissJA - 12 april 2017 17:45

Jag ska byta jobb, från den skola jag arbetar på nu till en som ligger mycket närmare vårt nya hus. Arbetsuppgifterna kommer även dom att skilja sig lite från de jag har haft tidigare. Det kommer nog att bli bra. Men under de knappt tre veckor som ha...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards