Hönsmamman

Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Mensvärk + förvärkar = dålig sömn

Av MissJA - 2 februari 2011 10:50

Imorse vaknade jag vid 5 för att lillen där inne försökte sig på nåt väldigt akrobatiskt. Blev rädd att han kommit på hur han skulle kunna byta till tvärläge eller nåt. Klämde resolut fast ungen mellan mina händer + armar. Efter det märkte jag vilken fantastisk (läs ironiskt) mensvärk som jag hade. Både i magen och bak på ryggen. På det kom och gick det förvärkar. Kunde inte somna om, det gjorde för ont och lillen var sur (förmodligen) eftersom jag stoppat hans fantastiska försök till lägesändring. Önskar så att jag viste om han var fixerad eller inte.


Vid kl 6 så kapitulerade jag för smärtan tog en citodon och värmde upp vetevärmaren. Men hade velat ha 2 st eftersom den inte når runt om hela min mage och rygg samtidigt. Värmen var skön och citodonen gjorde mig dåsig. Men smärtan var kvar. Efter ett tag började jag må illa av värmen, så j-la typiskt!! Då jag väl hittade nåt som fungerade ok så var det ju klart att jag skulle få nåt annat obehag av det!! Jädrans skitmorgon!!


Hur som haver så blev det lite frukost vid 8 tillsammans med barnen åh jag mailade äs-teamet att jag inte kunde komma idag, ansåg att vila kunde vara en bättre investering. Efter det lyckades jag faktiskt slumra en stund...


Nu är mensvärken mildare åh förvärkarna mindre frekventa och jobbiga. Ska hoppa in i duschen innan lunchen sedan ska ut med hennes docka i dockvagnen och köpa den ingrediens som fattas till middagen - tacosås..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MissJA - 17 september 2017 22:45

Måste erkänna, jag är medlem här! En större klant, olycksalig individ är rätt sällsynt (de råkar ofta förolyckas i förtid..) M kallar mig för porslinsdocka (å då associerar jag det med en jättegammal porslinsdocka som mamma å pappa hade i sitt sovrum...

Av MissJA - 31 juli 2017 19:35

Inte den bästa sommaren... Först bröt jag foten. Å barnen drabbades av feber. K blev så dålig att han blev inlagd. Sen blev jag åxå sjuk. Nu är jag inne på åttonde dagen med rejäla febertoppar. Men på vårdcentralen kunde de inte hitta några fel på m...

Av MissJA - 21 juni 2017 11:25

     Det var helt overkligt morgonen för slutbesiktningen. Jag stod i köket och packade allt från skafferiet i påsar. Då visste vi ju inte om vi skulle få lov att flytta in eller om vi skulle få återvända tillbaka till vårt mellanboende i väntan på...

Av MissJA - 13 juni 2017 22:15

            Jag höll på att fixa med inredningen i barnens garderober. Skulle "bara" hämta två hyllplan till och ger mig snabbt och lätt nerför trappen när jag kommer längst ner i trappen ser jag hyllplanen de är nästan framför mig då jag snubb...

Av MissJA - 12 april 2017 17:45

Jag ska byta jobb, från den skola jag arbetar på nu till en som ligger mycket närmare vårt nya hus. Arbetsuppgifterna kommer även dom att skilja sig lite från de jag har haft tidigare. Det kommer nog att bli bra. Men under de knappt tre veckor som ha...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards