Hönsmamman

Alla inlägg under juni 2013

Av MissJA - 10 juni 2013 15:19

Tårta ska fixas
Middag ska göras
Barn ska hämtas
Miiimii är övertrött åh gnällig i kubik
Tornadon diddi har dragit genom huset.
Dessutom har jag inte hört ett pip från matte.

Med allt detta att göra - var e vi, jo ute åh jagar diddi!!

Sedan vet jag inte om jag behöver klona mig för att lösa morgondagens skolavslutningar!!

Ibland är tillvaron inte en räkmacka

Av MissJA - 10 juni 2013 13:04

Minns hur jag tänkte när vi bestämde oss för att genomföra bröllop och dop i slutet av juli. Det fanns så mycket tid. Det skulle vi hinna. Nu pirrar det ofta i magen. Allt ska praktiskt lösas åh pusslet ska snart vara lagt. Snart är det vår dag att smälta samman denna familj juridiskt. Snart ska vi se hur väl vi lyckats med planeringen. Snart står vi där, nervösa inför våra gäster åh ska svara ja, Esmee ska få sitt hår tvättat inför Gud åh allt det.

Den tanken gör att det pirrar i hela kroppen. Men tills dess är det mycket som inte ännu är klart att bli det.

För att på påminna mig om att tiden går åh därför inte bör slösas har jag en app som fint påminner mig varje dag kl 14. Det gör att ett förväntansfullt pirr sprider sig i magen. Åh jag längtar efter att bli fru Steinvall <3

Men idag ligger fokus på annat. M opererar sin galla i skellefteå. Skolavslutningar imorgon, bara för att, är de samtidigt på 2 olika platser i umeå! Hoppas m kan vara på den ena. Nu ska tårta bakas åh annat fixas.

Av MissJA - 9 juni 2013 07:32

Vid 04 imorse kom min älskling hem, trött men glad. Han lär behöva sin vila idag.

Idag ska vi ha gossedjurskalas, diddis vovvov firar 1 år tillsammans med diddi ?

Av MissJA - 8 juni 2013 23:53

Just nu är M rund under fötterna. Ordentligt. Men han är glad åh har Jättetrevligt :D

Han kidnappades idag när vi just haft en lång promenad åh besökt godishuset
Djurmagazinet
Coop för att handla
Matte var på systemet åh handlade för sin personalfest
Vi fikade på coop
Kollade på kappahl åh hm efter en kjol till esmee
Åh så tillslut (jag hade vid det laget slut på mer ideer på förhalning) kom de åh förde bort honom.

Vi mötte gänget utanför coop, de stod där, m visade upp sin alkohol "jag ska på fest"
"Ja" tycket gänget
De tog på en glitterperuk åh en fjäderboa.
Det tog ett tag innan han verkade förstå.
Nä jag ska inte med er, jag ska på personalfest - eller??"

I alla fulla fall, så har han haft en bra svensexa. Kul att detta gäng tänkte på honom, han skulle nog känt sig besviken. För honom betydde nog detta jättemycket.

Nä, dax att sova lite.. Lär ha en väldigt snäll sambo imorgon.... Så det blir att tycka synd om honom åh hitta på nåt med barnen så han får vila sig i form

Nattinatt

Av MissJA - 7 juni 2013 15:53

Åh jag har varken hittat ett par skor som känns bra eller bra örhängen, diddi saknar fortfarande kostym (han har växt massa åh den jag köpt är därmed blev den för liten) å så en massa ofattade beslut åh ofixade fattade beslut. Sen allt det som verkade enkelt men som visade sig vara mindre enkelt. Åh endast 42 dagar kvar att fixa allt!! (det som inte löst sig dagen innan förblir olöst)

Just nu känns det lätt omöjligt att hinna med. Barnen går på sommarlov, mindre tid att praktiskt fixa allt. Stressen kryper

Åh de beslut som jag redan har gjort ifrågasätts, varför si åh varför så. Jo Därför! Vissa beslut har varit svåra att fatta åh när de väl är det vill jag fokusera vidare!!

Just idag kan jag förmodligen inte fixa något mer än att skrika lite över att de skor jag beställt tyvärr inte passade mina BREDA fötter! *gråter en skvätt*

Nä dax att gå vidare, dax att fixa middag till barnen...

Av MissJA - 7 juni 2013 05:08

Ibland är det ju så, imorse började jag vakna vid 04!! På tok för tidigt, men vad göra lixom? Det var livliga drömmar, åh även miiimii som ville ha litet mål mjölk som började väcka mig. Under amningen låg jag halvvaken åh drömde otäckt. Så när lillan åter sov djupt, var jag klarvaken. Idag jobbar M kväll. Samt att jag hoppas att vi kan hitta på nåt roligt under dagen. Kanske även ett pass löpning på morgonen.

Nä nu ska jag lägga mig och snusa på sessan. Hålla i liten hand, krama om den lilla foten och borra in näsan i det lilla fjuniga håret.

Av MissJA - 6 juni 2013 22:32

Så har den dagen åxå passerat, i år var m ledig åh vi stack ner till nydalabadet med våra barn åh ett extra :) vi badade, lekte åh fick lite sol på oss. Magarna fyllde vi med baguett, jordgubbar åh grädde och lite melon.

Middag blev grillat. En riktig slapp dag.

Av MissJA - 5 juni 2013 22:19

Nu ska jag hålla en sockerfri utmaning för mig själv! Svårast blir nog att inte tugga tuggummi.

Även träningen har jag jobbat mer på nu senaste tiden. Körde ett kb pass ikväll, tog bra, benen var lite lätt gele efteråt ?

Jag har grejat på idag, inte så mycket som syns, men en sväng på coop, på morgonen, en utestund, en promenad med vagnen till ohlssons tyger åh även viktorias home. Blev ett litet inköp till ett pysselprojekt åh en annan grej jag nu typ beslutat mig för att inhandla.

Idag lyssnade jag på ring P1, där det bland annat pratades om vår nationaldag. En tanke som slog mig idag var hur lite jag visste om vår nationaldag, vad det är för händelse som gjorde denna dag till Sveriges nationaldag. Jag kan tycka lite att vi borde ha nationaldagen på midsommar, då vi alla svenskar verkligen vet vad traditionerna betyder,då är vi som svenskast. Frågade barnen vid middagen om de visste vad det var för dag imorgon. De hade ingen aning, inte konstigt att denna dag inte kan firas ordentligt. Barnen vet inte bakgrunden eller ens när den är. Men vid påsken vet tom. Dagisbarnen att det är för att de spikade upp en farbror på ett kors. Åh julen är åxå en tidig lärdom, då föddes jesus åh då kommer jultomten!

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards