Hönsmamman

Alla inlägg den 24 juni 2013

Av MissJA - 24 juni 2013 22:20

För den som inte visste om det, så älskar svartmyrorna vårt hem. De känner sig så välkomna åh verkar riktigt hemmastadda nu (argsåinihelveteärjagpådem)!!

Sitter man still ett tag vid köksbordet kryper de små äcklen på kroppen!! De är faan ÖVERALLT!!!

Men, inte länge till. De går ovetandes mot förgiftningsdöden (elakt skratt).

På bilden ser ni mitt förbete, imorgon byts mina bägare med sirap ut mot myrdosor. Sedan lär det ta ca 2-3 veckor innan samtliga myror inte finns levande kvar på denna jord. (Som ni ser är myror inte så smarta, då många av dem passade på att drunkna i sirap!)

Av MissJA - 24 juni 2013 22:10

Jag vill först påpeka att kag stödjer arbetarna i den just nu pågående busstrejken. Men vill ändå dela med mig av en tanke jag haft ett tag nu.
Tänk om...
Tänk om det vore så att inte vi som inte direkt är orsaken till strejken drabbades. Tänk vad mycket bättre det hade varit.
Nu är jag ju ingen bussåkare direkt, men det är många som är beroende av bussarna. Tänk om man nu under pågående busstrejk kunde beställa taxi som inte kostade resenären mer än bussen skulle ha gjort, resten bekostat av kommunen eller annat företag som arbetarna strejkar mot. Tänk vad mycket snabbare konflikterna skulle lösas!! Inget onödigt tjafs, det skulle förmodligen bli snabba lösningar. Inte som idag då kommunerna ser det som ett sätt att faktiskt spara in pengar med tex uteblivna utgifter.

Tänk vad mycket bättre det skulle ha varit....

Av MissJA - 24 juni 2013 19:50

Nu har jag fått tummen ur åh fixat ut lite saker på tradera åh cixiboard!

Länk till citiboard
http://citiboard.se/MyActiveItems

Länk till tradera
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=452978&filtertype=&sortby=

Bland annat säljer jag nu mina 2 belly bandit som jag använde med stor framgång efter att Esmee fötts :)

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards