Hönsmamman

Alla inlägg under juni 2013

Av MissJA - 15 juni 2013 18:21

Vi tryckte på paus en stund jag åh lillan, få hon somnade på mig i sängen nyss. Dagarna har blivit annorlunda nu med övriga familjen på vift. Esmee har ändrat sina sömntider lite. Det sovs lite senare men längre på förmiddagen åh detsamma på eftermiddagen där hon delar vilan lite på random i 2 perioder.

Det är ostadigt väder men rätt varmt och skönt ute. Jag passade på att trädgårdsarbeta nu medan det vsr uppehåll på förmiddagen. Klippte gräsmattan med lillskrot i ryggsäcken. Gick bara fint :)

Av MissJA - 14 juni 2013 23:55


 

Idag har Miiimii lärt sig att rumphasa :D hon har dragit sig frammåt på rumpan ca en halv meter i en halvcirkel. Strax före detta började hon klappa sina händer :O


lägger ut en videosnutt på henne när hon äter. Numera är det inte lätt att få i henne annat än plockmat eller bröstmjölk, hon ogillar skarpt barnmatsburkarna..


Idag har jag och hon haft mycket mystid, men jag har även lyckats fixa lite annat... bröllopsrelaterat.

Nä nu är det dax att krypa ner i sängen bredvid min lilla sötnöt snusa henne på huvudet åh hålla i en liten hand och en fot.. Det är helt underbart att somna så

Av MissJA - 13 juni 2013 21:43

När 4 av 6 familjemedlemmar åker bort känns plötsligt huset för stort åh lite obebott.

Längtar till när Esmee kan åka bil utan att vråla ihjäl alla andra. Då blir det lättare att följa med. Som hon är nu blir samtliga i bilen galna.. En vrålande bäbis i nästan 2 timmar är inte hälsosamt för psyket

Nu gör vi det bästa av situationen åh passar på att bäbismysa åh så hinner jag förhoppningsvis avverka några ogjorda saker på måste i hemmet.
Just nu, gott kvällsfikaåh ljusen är tända. Ute piskar regnet mot fönstret. Nu går vi åh lägger oss

Nattinatt

Av MissJA - 13 juni 2013 12:58
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av MissJA - 12 juni 2013 16:13

Åh vad jag inser hur mycket jag älskar min m när han varit borta som nu! Åh vad glad jag blev när jag såg honom komma åh gå från bussen. Att få ge honom en kram. Åh barnen, Esmee åh diddi blev aldeles lyckliga de åxå.

Visst det går ju bra att vara själv med alla barnen. Men det var tufft när det krocka med skolavslutningen. Ikväll blir det nog att hitta kudden i tid åh se de 2 sista avsnitten av biggest loser. Jag vet inte vem som vann (jag håller på Marcus) men tror nog att Simon tar hem det han är ju helt grym. Fast vem vet?

En bra grej jag fick veta nu när jag lämnade k på fritids är att han får taxi på sommarlovet åxå!! Det hade jag aldrig trott utan ställt in mig på att köra honom själv. Nu får han vara lite med sina kompisar även under lovet. Han har ju inte så mycket vänner runt där vi bor så det känns bra. Även v uppskattade att vara på fritids trots att det är sommarlov. Skoj attfå så mycket tid att leka med sina kompisar! Hon ville ha mrra tid där än vad vi bokat in. Det är så skönt att veta att ens barn trivs på sitt fritids/ dagis.

Förresten, igår kom brevet med all info om diddis inskolning i mitten av augusti - spännande. Det märks hur redo han är att ta det steget nu :)

Av MissJA - 12 juni 2013 06:31

En ny dag tar sakta sin början. Jag har just ammat lilla esmee, åh när jag insåg att väckarklockan snart ringer tänkte jag blogga lite istället för att somna bara för att på några minuter bli skrämd av alarmet.

Idag kommer M hem! Åh vad mina armar har längtat efter att få krama honom! Åh barnen har saknat jonom åxå.

Idag är det ingen stress, phu. Den stress jag hade igår var inte att leka med. Men som det sig bör blev resultatet bra ändå :) Hatar sådana dagar. Nog om det, men det var fruktansvärt onödigt med en p-bot bara för att min biljett blåst på sidan. Men, bara att acceptera åh tyvärr betala :/

Idag är det lite bröllopsrelaterad shopping som ska göras. Lite sånt som vi behöver, som vi lika gärna kan köpa nu som senare. Trist bara att M inte kan komma med. Men ibland är det som det är, åh då får man gilla läget. Allt måste ju fungera, de stora har bara fritids några dagar till. Åh åka runt med alla barnen - nä det är inget jag tror någon av oss skulle uppskatta. Så därför väntar jag inte på att M ska återhämta sig.

Nä, nu ropar diddi och det är hög tid för frukostfix, kanske hemgjord yoghurtglass med flingströssel åh rostad smörgås är en ok frukost?

Ha en skön morgon <3

Av MissJA - 11 juni 2013 17:20

Ikväll ska barnen få fira in sommarlovet med onyttigheter. Chips i soffan med täcken åh kuddar de ska se sommarlov på tv.

Under tiden ska jag städa övervåningen, så blir det mysigt till när barnen ska gå åh lägga sig.

Imorgon väntar bröllopsshopping, jag åh de små ska börja beta av det som behöver inhandlas :) för de stora barnen väntar en dag på fritids utan skola, spännande :)

Åh så kommer förmodligen M hem. Det blir bra. Men det lär nog dröja någon vecka innan han orkar göra mer än vila åh kolla på filmer.

Av MissJA - 11 juni 2013 09:50

Idag fick jag stort fett IG i min mammaroll. Jag tvingas jag välja bort ett av mina barns skolavslutningar! Sånt som en mamma aldrig borde göra. Låta ett barn gå själv på sin avslutning åh därmed aldrig få visa upp det uppträdandet som barnet tränat så mycket på, åh även längtat efter att få visa upp! Jag känner mig USEL! Borde sitta i skamvrån. Turligt nog har jag ofantligt fina barn som till trots tog detta ok.

Jag, är bara jag ingen annan. Åh tyvärr inte tilltäcklig. Känner mig rätt värdelös faktiskt.

Men med 4 timmars sömn en sjuk stressnivå så sitter jag nu på v's avslutning. Med kaffe, åh bra planeting löser det mesta sig....

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards