Hönsmamman

Alla inlägg den 15 april 2011

Av MissJA - 15 april 2011 20:50

 


Så har det gått 2 månader sedan jag för första gången fick se min lilla bäbis som bott i min mage. Nu ligger han i min famn för det mesta. Just nu fullt upptagen med att amma. Min lilla köttbulle, liten åh rund. Vi var på stan idag och köpte en ny fleeceoverall till honom. Det var lättare sagt än gjort då det inte finns så många sådana kvar i affärerna. Den jag spanat in på polarn åh pyret var one size och skulle förmodligen vara för liten inom kort, så den blev det inte. Utan en vit från kappahl i strl 68 (förhoppningsvis kan han ha den en bit in i höst efterson han fortfarande drunknar i den.


iInformation om 2månadersbäbisen från babycenter.com


Så här växer din bebis

Med ett ord – fort. Från och med nu kommer bebisen att öka med nästan ett kilo i månaden. Du märker förmodligen att den är vaken längre – vissa bebisar kan vara vakna upp till tio timmar i den här åldern. Ditt barn blir också starkare, även om det ännu inte riktigt kan hålla huvudet stadigt, men det kanske går några sekunder iallafall. Andra förändringar som sker nu, är förmågan att fokusera objekt på upp till 20 cm avstånd och följa dem med blicken om du rör dem från sida till sida. Bebisen kanske tittar på sin egen hand när du gör detta – det är det första steget mot att kunna sträcka sig efter saker och gripa dem med handen.  

Av MissJA - 15 april 2011 07:45

Jag har inte hållit mig riktigt till dieten veckan som gått heller, och det märks! Så nu är det verkligen en skärpning som krävs! Så svårt ska det väl inte vara att lyckas vara lite mera strikt och öka på viktnedgången liite till, behöver gå ner minst 0,1 kg till i veckan.. Måtten inom parantes är förra veckans resultat.


Midja: 65,5 cm (66)

Höft: 99 cm (100)

Lår: 51 cm (52)

Dagens vikt: -0,8 (4,5kg kvar till målet om 5 veckor)

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards