Hönsmamman

Alla inlägg under april 2011

Av MissJA - 29 april 2011 23:45


Vikt – 0,7 kg (4,6 kg kvar till målet om 3 veckor = jag har misslyckats!!)

midja 65,5

höft 99

lår 50,5

(alla måtten är oförändrade, suck)


I fredags blev resultatet inte bra nog. Det har påverkat mig ända sedan dess. Inte nog med det, dessutom beslutades det att vi skulle till M's föräldrar under helgen och det är både skönt åh jobbigt. Mest eftersom diddi skriker som en galen gast hela tiden. Åh så ogillar jag att rubba hans nu nyss påbörjade sova hela natten rutin. Det är ju så skört till en början. En liten förändring inrutinen åh allt kan sabbas för flera veckor framåt i tiden. Så summa summarum jag var lite låg typ hela dagen så tillslut köpte jag några fler audiobooks på itunes och grävde ner mig I spännande äventyr med Sookie Stackhouse. Vi ( jag och barnen) satt potatis och sådde morötter. För spänningens skull blandade jag gula och oranga morotsfrön innan jag sådde. Så det blir en överaskning när man vill ha sig en morot I slutet på juli eller I augusti ungefär.. Till middag blev det lasange.


Av MissJA - 28 april 2011 19:33

Ute på kvällspromenaden, mitt åh D's sätt att kvällsmysa

 
Av MissJA - 28 april 2011 07:21

Det roliga med en bugaboo (eller faran med att ha en om ni skulle fråga min sambo) är att den går att pimpa. Nu har jag tillexempel hittat ett limited edition topptyg som jag beställt plus ett parasoll. Kunde lixom inte låta bli. Så nu går jag och väntar OTÅLIGT på att paketet ska komma fram, gissa vem som kommer att vara vid paketombudet som en blixt när aviseringen kommer till brevlådan :p


  Tror det ljust gröna blir fint till mitt mörkbruna bastyg...


 

Åh det vita parasollet kommer att passa bra till **hoppas jag åtminstone**

Av MissJA - 27 april 2011 13:44

nya inköp till D. Babysitter med lekbåge åh en solhatt.

 
Av MissJA - 27 april 2011 09:16

stoneface är på väg ut för att sussa i vagnen

 
Av MissJA - 26 april 2011 20:42

"har ni en bra godnattrutin? Det är en bra grund för goda sömnvanor för hela familjen"

Ur kom-ihåg för varje vecka roliga och stressfria idéer för den första tiden med bebisen från babycenter.com


   



I slutet på veckan som gått har Damien överraskat igenom att sova 8 timmar i sträck under natten. Viktigt är det med rutiner, då är han helt klart som nöjdast. Han vill inte bli överraskad med nya påhitt, på morgonen vill han mysa och busa. Vi leker mycket med våra tungor, sjunger för honom och han brukar kunna ligga en längre stund i babygymmet den senaste veckan. Han äter ett par gånger och detta händer under ca 2 timmar sedan är han jättetrött och vill amma sig till sömns sedan är det några timmar ute i vagen vanligtvis. Nu är det mindre viktigt att vagnen ska rulla hela sömntiden.

Under dagen har han korta vakenperioder då han är lite för trött för att leka, men vill snutta, ammas och vara nära. Lite i bärsjalen, lite i famnen åh så passar han på att bajsa ett par gånger. Mot kvällen vill han ha en kvällspromenad i bärsjalen. Då burkar D och mamma (jag) vara ute på en promenad i ca 60 minuter sedan lite bus, pyamas och sovpåse sedan ammas han massor tills han slocknar på riktigt. Det brukar ta ca 90 minuter att han slocknar så pass hårt att man kan lägga ifrån sig honom.


 


Av MissJA - 24 april 2011 19:57

barnens påsktårta

 
Av MissJA - 22 april 2011 19:43

vi pratar under kvällspromenaden

 

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards