Hönsmamman

Alla inlägg den 1 april 2011

Av MissJA - 1 april 2011 19:07

Jag har börjat fundera på att jobba lite från och med i juni. Mina helger, det skulle innebära att jag jobbar 4-6 nätter på hela juni. Då borde D vara så stor att han kanske tom inte behöver ammas nåt under natten, och om han fortfarande vill ha ett nattligt mål finns det massa med urpumpad mjölk i frysen att använda av. Jag kan ju lätt dessutom pumpa ur under natten åh på dagarna när jag sedan måste sova kan jag lätt amma D några gånger. På så vis får M mera tid med D, lite förståelse för hur jag har det när jag är ensam hemma med alla barnen och jag får komma ut lite och vara mera bara mig och inte bara mamma. Dessutom eftersom jag tjänar mest skulle vi få mer pengar i kassan..


Men det beror helt på hur D utvecklas, om det kommer att gå. Ska i vilket fall som helst ta upp planerna med min chef, åh i så fall blir juni testmånaden, går det bra vill jag nog fortsätta så..


Men innan juni kommer måste jag nog köra en testnatt borta så jag vet om M åh D fixar en natt utan mig..

Av MissJA - 1 april 2011 17:59

Kämpar som faan med min bäckenbottenträning, kniper i tid och otid känns det som. Men vete faan om det händer särskillt mycket där inne. Senaste veckan har jag börjat om med mina knipkulor.. Har inte tid  för efterkontrollen hos Bm förrän de 13/4 hade gärna sett att bäckenbotten var stark då. Men det kommer nog inte att ske, för än finns det tillfällen då jag inte kan knipa av kisstrålen under toalrttbesöket (kniper av kisstrålen minst 10 gånger varje gång jag kissar). Dock jobbar jag hårt för att stärka upp den...


Efter återbesöket på MVC blir det att börja rida igen :D Längtar som faan!!!

Av MissJA - 1 april 2011 10:24

I mitt hem finns det fortfarande en sådan, hemtelefon. Det rings inte så mycket på den längre men vi har den ändå. Det är bra när jag vill prata med mina föräldrar som har urusel täckning på det mobila nätet. Annars så ringer vi mest typ till myndigheter med hemtelefonen. Samt undviker att svara då typ de som gör telefonundersökningar ringer..


Nu måste vi undersöka vårt abonnemang hos telia, för det ska förändras. Jag skulle vara öppen för att testa hemtelefoni via det mobila nätet, som sägs vara mycket, mycket billigare. Medan M som är bekväm och inte betalar på hemtelefonen tycker det blir krångligt att koppla in en dosa i väggen..


I alla fall ska jag utforska det mera senare idag.. Efter promenaden med D.. Idag med nya skor i backarna i närheten av där vi bor..

Av MissJA - 1 april 2011 07:38

Dagens mått: (inom parnates förra veckans mått)


Midja: 67,6cm (70)

Stuss: 100 cm (104)

lår: 52 cm (53)


Dagens morgonvikt: -2,8kg (6,1kg kvar till målet)

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards