Hönsmamman

Alla inlägg den 16 april 2011

Av MissJA - 16 april 2011 08:45

Idag har vi påbörjat dagen igenom att avmaska barnen. Stackars V's maskar var tillbaks igår! Så hon hade inte lyckas skita ur sig maskäggen under magsjukan.. Men nu är de medicinerade. Jag åh M är fortfarande i valet åh kvalet i om vi ska medicinera oss själva eller inte, det råder delade meningar om det är nödvändigt eller inte.


Så barnens förfrukost bestod av

kräm, coca cola, glass åh nachochips. Sen fick de rostad smörgås åh havreyoghurt.

Jag sitter med D i famnen åh ska dricka en kopp kamomillthe, det vanliga citronvattnet har jag uppehåll med just nu eftersom jag har fått en allergisk reaktion av citronen.. Sen blir det min obligatoriska bananvälling. För er som undrar vad bananvälling är gör man den på följande sätt.


Av MissJA - 16 april 2011 08:33


1 banan

3 dl havremjölk - ordentligt varm

lite kardemumma

ev. lite kanel (bra för ett stabilt blodsocker)


Mixa ihop ingredienserna ordentligt och drick det. Eftersom bananen skär sig lite med mjölken så tjocknar det när det svalnar, går snabbare med en omogen banan.. Jag föredrar de riktigt mogna bananerna.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards